همانطور که هر فروشنده ای احتمالاً می داند، فروش یک هنر واقعی است. شما در خط باریکی بین بیگانگی مشتری و ایجاد احساس راحتی در آنها قدم می گذارید. فروش چیزی نیست که بتوانید فوراً آن را انتخاب کنید. برای کامل کردن هنر بستن یک معامله زمان و تمرین لازم است. توسعه یک تکنیک قوی و اثبات شده بخش بزرگی از یادگیری نحوه فروش کارآمد است. در اینجا پنج تکنیک فروش موفق که هر فروشنده ای باید تسلط داشته باشد آورده شده است:
۱- گوش دادن فعال
یکی از دلایلی که مشتریان نسبت به فروشندگان محتاط هستند این است که آنها رفتار سختگیرانه و فشار برای خرید مشتری را پیش بینی می کنند. تنظیم کردن با یک دستور کار مشخص و عدم تعامل با مشتری فراتر از یک هدف ثابت یک اشتباه است. نه فروش بیشتر برای شما به ارمغان می آورد و نه قطعاً طرفداران شما را جلب خواهد کرد. تکنیکهای فروش مؤثرتر شامل گوش دادن فعال است . امکان گفتوگو با مشتری که فقط یک مکالمه یک طرفه نیست. گوش دادن به نگرانیها، سؤالات و تردیدهای آنها به شما کمک میکند تا به آنها بهتر پاسخ دهید و به مشتری احتمالی کمک میکند تا بیشتر به شما اعتماد کند. افرادی که به شما اعتماد دارند، به احتمال زیاد از شما خرید می کنند.
۲- ارتباط گرم
تکیه بر ارتباط سرد یک تکنیک فروش ناکارآمد است. این نوع ارتباط مشتریان بالقوه را عصبانی می کنند و اغلب به هر حال غربالگری می شوند. تغییر این روش به یک ارتباط گرم روشی بسیار بهتر و کارآمدتر برای مدیریت فروش است. ارتباط های گرم شامل تماس با مشتریان بالقوه ای است که به دلیل پتانسیل آنها برای استقبال از فروش شما انتخاب شده اند. این شامل “گرم کردن” سرنخ ها از طریق مواردی مانند دسترسی به رسانه های اجتماعی و اطلاعات قبلی مشتری است. ارتباط گرم منجر به نرخ موفقیت بسیار بالاتری می شود، زیرا رویکرد پراکنده فروش را که اغلب فقط اتلاف وقت شماست، از بین می برد.
۳٫ بیان ویژگی ها و مزایای محصول
این یکی ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما همیشه توسط فروشنده به طور موثر انجام نمی شود. در حالی که بررسی کارکردهای عملی یک محصول یا خدمات مهم است، صرفاً توصیف خدمات یا محصول و عملکردهای مختلف آن برای متقاعد کردن کسی برای خرید کافی نیست. مشتری بالقوه فقط نیاز ندارد بداند چگونه کار می کند، بلکه باید بداند که چرا باید به آن اهمیت دهد. تاکید بر ویژگیها و مزایای محصول و راههایی که میتواند برای مشتری بالقوه ارزشمند باشد، یک تکنیک فروش کلاسیک و موثر است که بهدلیل کارآمد بودن آن بهطور مداوم تکرار میشود.
۴-نیازها و راه حل ها
مردم دلایل عملی را دوست دارند که چرا باید در یک محصول یا خدمات سرمایه گذاری کنند و اگر راه حل موثری ارائه دهد، به احتمال زیاد به پیشنهاد فروش گوش می دهند. این تکنیک فروش با تکنیک گوش دادن فعال بهترین کار را می کند. مهم است که به صحبت های مشتری گوش دهید تا متوجه شوید که محصول چگونه می تواند برای او مفید باشد و سپس پیشنهاد خود را برای آن فرد یا شرکت تنظیم کنید. این حس که زمینه فروش شخصی سازی شده است باعث می شود مشتری راحت تر به فروشنده اعتماد کند و به حرف هایش گوش کند، زیرا آنها احساس می کنند در مورد راه حلی یاد می گیرند که برای آنها کارساز است، نه فقط شما.
۵- فروش از طریق شبکه های اجتماعی
مجموعه عظیمی از مشتریان بالقوه به راحتی از طریق شبکه های اجتماعی آنلاین قابل دسترسی هستند، و هنگامی که استفاده از رسانه های اجتماعی را به عنوان یک تکنیک فروش منع می کنید، دامنه فروشندگان خود را محدود می کنید و به طور بالقوه در مسیر فروش آینده قرار می گیرید. رسانه های اجتماعی و اتصال آنلاین بخش های بزرگی از ارتباطات مدرن هستند و سازگاری با این روش کسب و کار بسیار مهم است. فعالانه فروشندگان را تشویق کنید تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند و از طریق سایتهای رسانههای اجتماعی مانند لینکدین و توییتر و اینستاگرام، مشتریان را تقویت کنند. شماره های فروش شما از شما تشکر خواهند کرد.
مطالب مرتبط: