در دنیای پر سرعت ما، همه به دنبال نتایج فوری هستند. ما میخواهیم غذایمان سریعتر آماده شود، میخواهیم فوراً با مردم ارتباط برقرار کنیم، و اغلب وقتی بیش از پنج ثانیه طول میکشد تا یک وبسایت بارگذاری شود، بیصبر میشویم. همین امر را می توان برای کسانی که می خواهند تعداد فروش ایجاد شده از وب سایت خود را افزایش دهند، گفت.اما همانطور که بورلی سیلز گفت: “هیچ میانبری برای رسیدن به جایی وجود ندارد که ارزش رفتن داشته باشد.”خوشبختانه، چند راه وجود دارد که می توانید وب سایت خود را بهینه کنید تا به فروش بیشتر (تقریبا) آنی کمک کنید.در Profitworks ، یک یا دو چیز در مورد بهینه سازی تبدیل و تست A/B آموخته ایم، و تعدادی تاکتیک برای افزایش تبدیل کشف کرده ایم. ما متوجه شدیم که مانند اکثر روشهای دیجیتال مارکتینگ، مشاهده نتایج اغلب کمی طول میکشد. با این حال، امروز میتوانید این ۱۰ روش برای افزایش فروش وبسایت خود پیاده کنید و به سادگی بنشینید و تماشا کنید که چگونه برای شما کار میکنند:
۱-صفحه اصلی خود را ساده نگه دارید و مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار ندهید!
این ممکن است برای برخی از شما تعجب آور باشد، زیرا بسیاری از مردم تصور می کنند بهتر است تا حد امکان محصولات بیشتری را در صفحه اصلی خود ارائه دهید تا طیف وسیعی از گزینه ها را به بازدیدکنندگان خود ارائه دهید. با این حال، کارآفرین ، پیشنهاد می کند که ارائه محصولات کمتر در صفحه شما با متن بیشتر که یک موضوع خاص را توصیف می کند، در واقع فروش کلی را افزایش می دهد.
این کار به این دلیل کار میکند که به شرکت شما اجازه میدهد بر روی یک یا دو محصول خاص تمرکز کند و به سوالات احتمالی بازدیدکنندگان پاسخ دهد.یک نمونه عالی از یک صفحه اصلی ساده و در عین حال موثر از Electronic Arts آمده است. اگرچه آنها هزاران عنوان بازی را ارائه می دهند، اما اغلب فقط چند عنوان اخیر را که در صفحه اصلی آنها ذکر شده است پیدا خواهید کرد. همچنین، توجه داشته باشید که در بالای دسته خود، آنها اغلب فقط چند فراخوان برای اقدام ارائه می دهند.
۲-ویدئوها را به صفحات تبدیل کلیدی خود اضافه کنید!
افزودن ویدیو به برخی از صفحات فرود برتر شما می تواند منجر به افزایش میانگین تبدیل به ۸۶ درصد شود! مغز ما اطلاعات بصری را حدود ۶۰۰۰۰ برابر سریعتر از متن پردازش می کند، به این معنی که هر بازدید کننده از سایت شما اطلاعات موجود در ویدیوها را بهتر از خواندن متن جذب می کند. یادگیری در مورد محصول یا خدمات شما از طریق ویدئو بسیار موثرتر از متن خواهد بود.یک مثال عالی از افزودن یک ویدیو به صفحه اصلی خود را می توانید در Ditto Residential پیدا کنید. نه تنها صفحه اصلی آنها بسیار جذاب است، بلکه ویدیوی بزرگ و با وضوح بالا آنها مطمئناً هر بازدیدکننده ای را به خود جلب می کند.
۳- راه هایی برای گرفتن آدرس های ایمیل ایجاد کنید!
ایمیل مارکتینگ هنوز یک روش بسیار کارآمد برای بازاریابی دیجیتال است و یکی از بهترین ROI را در تمام روش های بازاریابی ایجاد می کند. با این حال، بدون آدرس ایمیل نمیتوانید بازاریابی ایمیلی انجام دهید، درست است؟ با ایجاد روش هایی برای گرفتن آدرس ایمیل بازدیدکنندگان، فرصتی ایجاد می کنید تا از طریق کمپین های بازاریابی ایمیلی، آنها را به وب سایت خود دعوت کنید.
مجلهفوربس پیشنهاد می کند که یکی از راه های برتر برای گرفتن ایمیل این است که چیزی با ارزش به آنها ارائه دهید، مانند دانلود فایل دیجیتال، که برای شرکت شما هزینه ای نداشته باشد. یک مثال عالی از این را می توان در وب سایت Profitworks یافت. آنها در ازای دریافت برخی اطلاعات، مانند آدرس ایمیل و نام و نام خانوادگی شما، یک بررسی رایگان وب سایت ارائه می دهند.
۴- با توصیفات، انجمن ها و مطالعات موردی اعتماد ایجاد کنید!
بسیاری از شرکتها در حال حاضر اهمیت اثبات اجتماعی را درک کردهاند، اما اگر در حال حاضر راهی برای ارتقای اعتماد مشتری در وبسایت خود ندارید، پاداش آن را از دست میدهید. مواردی مانند توصیفات، تصاویر کارکنان شما و مطالعات موردی در مورد محصولات یا خدمات شما می توانند تا حد زیادی بازدیدکننده را متقاعد کنند که شما را انتخاب کند.
۵- محتوایی ایجاد کنید که بخش های کلیدی بازار را هدف قرار دهد!
ایجاد محتوای با کیفیت یک راه مطمئن برای افزایش ترافیک و تبدیل به وب سایت شما است، اما باید مدتی را نیز برای هدف قرار دادن بخش های مختلف بازار صرف کنید. نوشتن محتوای خاص برای بخشهای خاص بازار به شما کمک میکند تا مشتریان مختلفی را جذب کنید و این فرصت را به شما میدهد تا تخصص خود را در صنعت آنها بیان کنید. این یک بازی برد-برد است! به عنوان مثال، سایت آیبیام را بررسی کنید، جایی که صفحات فرود کامل را به تعدادی از صنایع مختلف ارائه میدهد.
۶- افزایش فروش را وارد کنید!
هر چند وقت یک بار یک فروشنده در یک فروشگاه سعی می کند یک محصول را به شما بفروشد ؟ اگر آنها کاری را انجام میدهند که مافوقشان از آنها خواسته است، در این صورت پاسخ شما ۱۰۰ درصد خواهد بود. اگر افراد می توانند در داخل یک کسب و کار فروش بیشتری داشته باشند، آیا دلیلی وجود دارد که نتوانید به صورت آنلاین نیز فروش بالایی داشته باشید؟ Shopify نشان می دهد که فروش بیش از حد در واقع ۲۰ برابر موثرتر از فروش متقابل آنلاین است، حتی اگر مورد دوم را بیشتر مشاهده کنیم.
۷-به وضوح ارزش پیشنهادی خود را در صفحات فرود (Landing page)خود توضیح دهید!
پیشنهاد ارزش به سادگی یک یا دو جمله است که ارزش محصولات یا خدمات شما را ارتقا می دهد. هر پیشنهاد ارزشی خوب باید این سه ویژگی را داشته باشد:
۱-باید توضیح دهد که چگونه محصول شما مشکلات مشتری را حل می کند.
۲-باید توضیح دهد که محصول شما چه مزایای خاصی را به همراه خواهد داشت.
۳-باید توضیح دهد که چرا آنها باید به جای رقیب از شما خرید کنند.
۴-این مثال را از Trello بررسی کنید که مستقیماً به اصل مطلب می رسد.
۸-چت زنده را نصب کنید!
ابزارهای چت زنده یک راه فوق العاده برای ایجاد فروش تجارت الکترونیک هستند، اما می توان از آنها برای پاسخگویی به سوالاتی که بازدیدکنندگان سایت شما دارند نیز استفاده کرد. همچنین احتمال استفاده از آنها بیشتر از فرم تماس است زیرا پاسخ فوری ایجاد می کنند. تقریباً هر نوع وب سایت تجاری می تواند از این ابزار بهره مند شود، حتی آنهایی که فروش را از طریق سایت خود انجام نمی دهند. برای پاداش مضاعف، می توانید از این ابزار چت زنده برای جمع آوری آدرس های ایمیل نیز استفاده کنید.یک مثال عالی از چت زنده که به خوبی انجام شده است از SnapEngage آمده است. آنها نه تنها چت را مستقیماً در سایت دارند، بلکه هر زمان که وارد صفحه ای با خطای ۴۰۴ شوید، یک اعلان چت نیز دریافت خواهید کرد.
۹-آدرس انتقادات
یکی از راه های عالی برای بهبود کیفیت وب سایت شما این است که به هر گونه انتقاد یا سؤالی که ممکن است مستقیماً از طریق محتوای موجود پاسخ داده نشود، رسیدگی کنید. همانطور که توسط بازبینی کسب و کار هاروارد پیشنهاد شده است، تمرکز بر همگام شدن با مشتریان، نه رقبایتان، اهمیت بیشتری دارد.
برای مرور سایت خود وقت بگذارید و لیستی از تردیدهایی که فکر می کنید بازدیدکنندگان ممکن است داشته باشند بر اساس اطلاعات موجود تهیه کنید. در این مرحله سایت خود را به طور انتقادی ارزیابی کنید – فقط تصور نکنید که بازدید کننده می تواند پاسخ ها را پیدا کند. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که همه چیز به راحتی قابل دسترسی است. پس از انجام این کار، راه حلی برای مشکلاتی که کشف کردید ارائه دهید. این نه تنها باعث افزایش تبدیل در سایت شما می شود، بلکه آن را کاربر پسندتر می کند.
۱۰-تست A/B را انجام دهید!
با توجه به تمام نکات پیشنهادی بالا برای افزایش فروش در وب سایت شما، تنها چیزی که از همه مهمتر است تست A/B همه این تغییرات است . هر کسبوکاری منحصربهفرد است، به این معنی که مشتریان آنها منحصربهفرد هستند و چیزهای خاصی برای برخی از کسبوکارها کار میکنند که برای دیگران کارساز نیستند. با تست A/B، میتوانید مطمئن شوید که چه چیزی برای وبسایت شما بهتر است. در اینجا چند آزمایش وجود دارد که می توانید در حال حاضر در سایت خود انجام دهید:
۱-تغییر متن در دکمههای فراخوانی یک آزمایش کلاسیک اما آسان برای اجرا است. اگر این تغییر ساده منجر به افزایش دو تا سه درصدی در تبدیل شود، تعجب نکنید.
۲-تیترهای مختلف را در بالای صفحات فرود پر ترافیک خود تست کنید. من فقط با آزمایش سرفصل های مختلف صفحاتی از نرخ تبدیل یک درصدی به نرخ تبدیل ۴٫۵ درصدی جهش کرده ام.
۳-اگر در سراسر سایت خود تصاویری دارید، سعی کنید آنها را با عکس های صادقانه تری از کسب و کار یا کارمندان خود جایگزین کنید.
۴-برای صفحه تماس خود، با استفاده از فیلدهای کمتری در فرم تماس خود تست کنید. این به طور کلی یک نتیجه مثبت ایجاد می کند.
۵-در اینجا دو صفحه اصلی متفاوت وجود دارد که من با یکدیگر آزمایش کرده ام تا مشخص کنم کدام یک نتایج بهتری ارائه می دهد:
مطالب مرتبط: