وقتی کسب و کاری را اداره می کنید، رشد و پیشرفت همیشه در خط مقدم ذهن شما قرار دارد. در شروع هر سال جدید، داشتن برخی اهداف فروش کلی برای شرکت خود مفید است تا “سوزن را در حرکت نگه دارید”. همه ما خواهان فروش بیشتر هستیم، اینطور نیست؟جیل کنراث، استراتژیست فروش، زمانی اشاره کرد که «فروش یک نتیجه است، نه یک هدف. این تابعی از انجام درست چندین کار است.» اگر می خواهید سال ۲۰۲۳ را به بزرگترین پولساز خود تبدیل کنید، به بیش از یک ابزار در جعبه ابزار خود نیاز دارید.به همین دلیل است که داشتن برخی توصیههای متفکرانه و نکات مفید میتواند به پیشبرد بیشتر کسبوکار شما کمک کند.در این مقاله به ۱۲ نکته تجاری افزایش فروش ۲۰۲۳ ارائه می دهیم:
۱- از ردیابی تلفن استفاده کنید!
تخمین زده می شود که سرنخ های تماس تلفنی بین ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از ارسال فرم های آنلاین به تنهایی درآمد دارند. علیرغم این واقعیت که تماسها معمولاً بزرگترین عامل درآمد هستند، اکثر کسبوکارها در ردیابی آنها شکست میخورند. این بدان معنی است که آنها هیچ ایده ای ندارند که کدام یک از کانال های بازاریابی آنها به آن تماس ها منتهی می شود.
شکست در ردیابی تماس ها به نوبه خود می تواند منجر به تخصیص نادرست بودجه تبلیغاتی شما به دور از کانال های بازاریابی شود که بهترین بازگشت سرمایه (ROI) را ایجاد می کنند. راه برای جلوگیری از این مشکل، قرار دادن ردیابی تماس است. با استفاده از سرویس شماره تلفن مجازی، شما را قادر می سازد تا از شماره های مختلف در وب سایت خود و سایت های شخص ثالث استفاده کنید. این بدان معنی است که شما می توانید دقیقاً تشخیص دهید که کدام یک از تبلیغات آنلاین، ایمیل یا پلت فرم رسانه های اجتماعی با کسب و کار شما تماس تلفنی ایجاد می کنند.
۲-بررسی های بیشتر گوگل را دریافت کنید!
بررسیهای گوگل یکی از سادهترین راهها، اما اغلب نادیده گرفته میشود، برای ایجاد مشتریان بالقوه و فروش بیشتر. اگر کسبوکار شما متکی به مشتریان محلی است، اگر میخواهید در نتایج جستجوی محلی از رقبای خود پیشی بگیرید، باید Google Reviews زیادی داشته باشید. ثانیاً، Google Reviews فهرست شما را در نتایج برجسته می کند. اگر وب سایت شما تعداد زیادی از این بررسی ها را دارد، احتمال اینکه کاربران به سایت شما مراجعه کنند بیشتر است.
نظرات مثبت Google اثبات اجتماعی فوق العاده ای است که نشان می دهد محصول یا خدمات شما نتایجی را ارائه می دهد که خریدار بالقوه شما می خواهد به آن دست یابد. بدیهی است که داشتن این بررسی ها باعث ایجاد اعتماد فوری می شود و به این معنی است که احتمال بیشتری وجود دارد که مشتریان بالقوه به خریدار تبدیل شوند.
۳-مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل بهینه شده است!
۶۶ درصد از زمانی که صرف خرید آنلاین می شود، اکنون از طریق گوشی های هوشمند انجام می شود. با این حال، تخمین زده می شود که تقریباً نیمی از وب سایت ها کاملاً برای موبایل بهینه شده اند. وبسایتهایی که برای موبایل بهینهسازی نشدهاند، برای کاربران گوشیهای هوشمند، ناوبری و تعامل با آنها دشوار است. اگر وبسایت شما بهدرستی برای موبایل بهینهسازی نشده باشد، مشتریان احتمالی اغلب قبل از تکمیل خرید آن را ترک میکنند.
بنابراین بسیاری از صاحبان مشاغل نه تنها اهمیت یک وب سایت خوب را فراموش می کنند، بلکه اهمیت بهینه سازی موبایل را نیز فراموش می کنند. وب سایت شما جلوی فروشگاه مجازی شماست.. مطمئن شوید که تا حد امکان جذاب و تمیز است.
۴-پاپ آپ اضافه کنید!
پاپ آپ ها به شما این امکان را می دهند که نرخ تبدیل و اندازه لیست بازاریابی ایمیلی خود را افزایش دهید. با داشتن پنجرههای بازشو، میتوانید کاربران را تشویق کنید که به خبرنامه ایمیل شما بپیوندند و در اولین خرید/خدمت خود، تخفیف اضافه میکنند. این تخفیف به تشویق مشتریانی که برای اولین بار برای خرید دارند کمک می کند. حتی کسانی که تصمیم به استفاده از کد تخفیف ارائه شده ندارند، ممکن است تصمیم بگیرند به لیست ایمیل شما بپیوندند. این به شما فرصت های بیشتری برای بازاریابی به مشتریان بالقوه در آینده می دهد.
۵- بازگرداندن خریداران با بازاریابی مجدد
CTR (نرخ کلیک) تبلیغات بازاریابی مجدد ۱۰ برابر بیشتر از تبلیغات آنلاین استاندارد است. تخمین زده می شود که به طور متوسط تنها ۲ درصد از بازدیدکنندگان در اولین بازدید از وب سایت شما به خریدار تبدیل می شوند. برای اینکه بتوانید به ۹۸ درصد دیگر بفروشید، باید راهی برای بازگرداندن آنها به وب سایت خود داشته باشید. این دقیقاً همان چیزی است که تبلیغات بازاریابی مجدد به آن می رسد.
۶- Upsells و Cross-sells را اضافه کنید!
کسبوکارها اغلب بر تولید سرنخها و خریداران بیشتر برای کسبوکارشان تمرکز میکنند. اما یک رویکرد هوشمندانه این است که دقیقاً روی افزایش تعداد کل خریداران تمرکز نکنید، بلکه بر روی میانگین مبلغی که آنها خرج می کنند تمرکز کنید. به دست آوردن مشتری که ۱۰۰ یا ۱۲۰ دلار خرج می کند ممکن است به همان میزان برای شما هزینه داشته باشد. اما، در مورد دوم، شما درآمد را ۲۰٪ افزایش داده اید. این کار را در همه مشتریان خود انجام دهید و کسب و کار شما اکنون به طور قابل توجهی سودآورتر شده است. این را می توان با وارد کردن فروش متقابل و فروش متقابل در فرآیند فروش خود به دست آورد.
فروش متقابل تاکتیکی است که مدتها مورد استفاده قرار میگیرد و برای تشویق مشتریان به خرید محصولات/خدمات بیشتر علاوه بر اقلامی که از قبل قصد خرید داشتند، استفاده میشود. فرض کنید یک مغازه لباس فروشی دارید و مشتری در حال خرید یک شلوار جین است، سپس می توانید یک تاپ یا کمربند را پیشنهاد دهید که به خوبی با آنها ست شود. BAM، شما فقط متقابل فروختید و فروش خود را افزایش دادید!
۷-پیگیری ایمیل خود را افزایش دهید!
تخمین زده می شود که به طور متوسط ۵ تا ۷ نقطه تماس مورد نیاز است تا یک مشتری بالقوه به خریدار تبدیل شود. افزایش پیگیری ایمیل یکی از بهترین راهها برای رسیدن به این هدف است. از روش هایی مانند پاپ آپ های ذکر شده در بالا استفاده کنید تا بازدیدکنندگان وب سایت خود را وادار به ارائه آدرس ایمیل خود کنید. سپس از یک پلت فرم اتوماسیون ایمیل مانند MailChimp، Aweber یا ConstantContact استفاده کنید تا دنباله ای خودکار از پیگیری ایمیل ها را تسهیل کنید. استفاده از ایمیل مارکتینگ می تواند خریدار احتمالی شما را با کسب و کار شما آشنا کند، اعتماد ایجاد کند و مزایای محصولات یا خدمات شما را توضیح دهد.
۸-از دیگران بیاموزید!
تونی رابینز یک بار گفت: “اگر می خواهید موفق باشید، کسی را پیدا کنید که به نتایج مورد نظر شما رسیده است، کارهای او را کپی کنید، و شما به همان نتایج خواهید رسید.” وقتی صحبت از افزایش فروش می شود، این قطعا صدق می کند. اما، فقط از صنعت خود کپی نکنید. برخی از بهترین ایده ها را می توان با نگاه کردن به صنایع کاملاً متفاوت و سپس تکرار استراتژی های فروش و بازاریابی موفق پیدا کرد.
ما واقعاً میتوانیم از دیگران، حتی رقبا، یاد بگیریم تا به ما کمک کنند تا کسبوکارمان را پیش ببریم. بر روی موفقیتی که رقبای شما به دست آورده اند، از استراتژی و تکنیک آنها در هر جنبه ای از کسب و کارشان بیاموزید – نه فقط محصول آنها. می تواند واقعاً روشنگر باشد.
۹- اصطکاک را در هنگام چک کردن به حداقل برسانید!
وقتی مشتری محصولی را به سبد خرید خود اضافه می کند اما خرید را کامل نمی کند، این یک فرصت واقعی از دست رفته برای کسب و کار شما است. احتمالاً قبلاً بودجه بازاریابی قابل توجهی را برای رساندن مشتری بالقوه به این نقطه خرج کرده اید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که کاهش سبد خرید تا حد امکان کاهش می یابد. یکی از راه های مهم برای رسیدن به این هدف، به حداقل رساندن اصطکاک در حین پرداخت است. نرخ تبدیل خود را درک کنید و سپس اطمینان حاصل کنید که پس از افزودن یک محصول به سبد خرید، مشتریان تا حد امکان خرید خود را تکمیل کنند.
هیچ چیز ناامیدکنندهتر از این نیست که آماده خرید چیزی باشید و سپس سیستم بررسی وبسایتها از مشکل خارج شود. با انجام هر گونه تعمیر و نگهداری لازم، وب سایت خود را به روز نگه دارید، در صورت بروز مشکلات فوراً آن را برطرف کنید. شما نمی خواهید آن سناریو برای شما اتفاق بیفتد، بنابراین اجازه ندهید برای مشتریان شما اتفاق بیفتد.
مطالب مرتبط: