با تغییر تقویم از ۲۰۲۱ به ۲۰۲۲، موضوع کمبود نیروی کار همچنان در خط مقدم صنعت رستورانداری باقی مانده است.در دسامبر سال ۲۰۲۱، طبق آمار اداره آمار کار ایالات متحده، تعداد استخدامشدگان در خدمات غذایی ۱٫۰۶۳ میلیون نفر بود که به نظر نمیرسد عدد نگرانکنندهای باشد.دراین مقاله به معرفی مزایای تبلت سفارشگیر مشتری می پردازیم:
سفارش کنار میز چیست؟
سفارش در کنار میز سیستمی است که به مشتریان امکان می دهد با استفاده از دستگاه خود، با استفاده از کیوسک رومیزی یا از طریق سرور با استفاده از تبلت، منوها را مشاهده کنند، سفارش دهند و پرداخت کنند.ارزش سفارش در کنار میز، ارائه تجربه بهتر مشتری در عین افزایش سرعت خدمات و چرخش سریعتر میز است.
اشکال مختلفی از سفارش کنار میز وجود دارد که روش سفارش نتیجه یکسانی دارد. تمام سفارشات از یک دستگاه دیجیتال و مستقیماً به آشپزخانه ارسال می شود.
mobilepos POS تلفن همراه: دستگاههای POS دستی را میتوان در هر جایی از رستوران حمل کرد، که نیاز به سرورها برای سفرهای مداوم به و از ایستگاههای POS مرکزی لنگر را کاهش میدهد.
kiosk کیوسک ها: کیوسک ها به مشتریان امکان سفارش و پرداخت را در دستگاه می دهند. کیوسک های سلف سرویس شامل توضیحاتی در مورد آیتم های منو هستند تا مشتریان بتوانند سفارش خود را مطابق میل خود سفارشی کنند.
کد QR: سفارش کد QR به مشتریان امکان می دهد از دستگاه های خود استفاده کنند. پس از اسکن، منوی آنلاین رستوران پر میشود و مشتریان را قادر میسازد سفارش دهند و روی دستگاه خود پرداخت کنند.
مزایای رستوران کنار میز
۱-افزایش سرعت سرویس و چرخش
مزیت سفارش کنار میز به این معنی است که مشتریان مجبور نیستند برای سفارش منتظر بمانند و می توانند با گزینه های پرداخت بدون تماس روند پرداخت را تسریع بخشند.به عنوان مثال، سفارشهای کنار میز از طریق کدهای QR یا کیوسکها، مشتریان میتوانند وقتی مینشینند و بدون دیدن سرور سفارشات نوشیدنی و غذای خود را وارد منو میکنند، به منو نگاه کنند.
در هر دو مورد، سفارشات مستقیماً به آشپزخانه ارسال می شود. این به تنهایی می تواند تقریباً ۱۰ دقیقه صرفه جویی کند.مزیت برای صاحب رستوران این است که به سرورها اجازه می دهد کارایی خود را افزایش دهند و میزهای بیشتری را مدیریت کنند و نکات بهتری را برای آنها به ارمغان بیاورند.
با سیستم سفارشدهی کنار میز تلفن همراه، سرورها دیگر مجبور نیستند چندین میز را به طور همزمان دریافت کنند و سپس آنها را همزمان در POS وارد کنند. این میتواند باعث پشتیبانگیری در آشپزخانه شود و فضای بیشتری برای اشتباهات سفارش باقی بگذارد که میتواند بر تجربه غذاخوری تأثیر منفی بگذارد.
۲- افزایش دقت سفارش
با سفارش کنار میز، سرور به طور کامل با مشتریان درگیر است به این معنی که احتمال کمتری برای داشتن سفارش نادرست وجود دارد.علاوه بر این، سرور سفارش مشتری را نمی گیرد، سپس به میز دیگری می رود تا سفارش دیگری را قبل از قرار دادن آنها در یک POS مرکزی، جایی که سرور ممکن است اشتباه کند، دریافت کند.
با یک سیستم سفارش سیار کنار میز، سرور درست در کنار مشتری است. سفارش روی میز می رود و به آشپزخانه ارسال می شود.برای برداشتن گامی بیشتر در بهره وری، سفارش کد QR به مشتریان این امکان را می دهد که سفارش دهند و با دستگاه خود پرداخت کنند و حتی در زمان بیشتری برای انجام وظایف دیگر کارکنان صرفه جویی می کند. چه سفارشی از دستگاه تلفن همراه سرور ارسال شود یا از تلفن مهمان، مستقیماً به آشپزخانه می رود و برای همگام نگه داشتن مشتری و سرور بلیط ایجاد می کند و باز می کند.افزایش دقت سفارش سرور و کارکنان آشپزخانه را آسان تر می کند. همچنین می تواند به رستوران ها در صرفه جویی در هزینه های غذا و ضایعات کمک کند.
۳٫۳-بهبود امنیت
برای مشتریانی که با دستگاه خود پرداخت می کنند، چندین مزیت وجود دارد. به عنوان صاحب رستوران، باید از این فرصت استفاده کنید و تا جایی که می توانید گزینه های زیادی را در اختیار مهمان قرار دهید.گزینه های پرداخت مانند ApplePay و GooglePay یک روش پرداخت بدون تماس را به مشتری می دهند. از آنجایی که شماره کارت پرداخت مشتری در معرض دید کسی نیست، امنیت بیشتری وجود دارد.
پرداخت روی میز از طریق POS تلفن همراه سرور گزینه دیگری است که در آن مشتری بیمه تراکنش ایمن را دریافت می کند زیرا همه چیز در مقابل او پردازش می شود.مشتریان رستوران نگران کلاهبرداری با کارت اعتباری هستند و قربانی شدن در غذاخوری ها آسان است. هنگامی که ناهارخوری ها کارت خود را تحویل می دهند، نمی بینند که کارت آنها کجا می رود و با آن چه کار می شود. سفارش و پرداخت کنار میز به این معنی است که کارت های مشتریان همیشه در دست آنهاست، بنابراین آنها از امنیت موجود در پرداخت هزینه غذای خود اطمینان دارند.
۴-۴- دانش سرور بهبود یافته است!
یک تبلت سفارشگیر همه چیزهایی را که سرور شما باید درباره منو، قیمت گذاری خودکار، پرداخت ها و موجودی بداند، ارائه می دهد.اگر مشتری ماده ای را که دوست ندارد یا به یک مورد خاص حساسیت دارد، سوال کند، سرورها می توانند به دستگاه تلفن همراه خود نگاه کنند. دیگر نمی توان به آشپزخانه برگشت تا از سرآشپز بپرسید که در یک ظرف چیست.اعضای کارکنان میتوانند به مهمانان از تخفیفهای ویژه و تبلیغات روزانه اطلاع دهند یا یک کالا را به طور موثر در میز بفروشند.
۵-۵- به مشتریان نشان دهید که رستوران ها می توانند تکامل یابند!
تکامل با گذشت زمان به این معنی نیست که یک رستوران جذابیت یا روح خاص خود را از دست می دهد، فقط به این معنی است که راه های جدیدی برای بهبود جنبه ها و فرآیندهای تجاری فعلی پیدا می کند.مشتریان دوست دارند غذاخوری هایی را ببینند که همگام با هنجارهای جدید و فناوری های نوظهور هستند. حدود ۶۵ درصد از مشتریان می گویند که اگر کیوسک های سلف سرویس ارائه شود، بیشتر از یک رستوران دیدن می کنند و ۷۰ درصد از مصرف کنندگان ترجیح می دهند از فناوری خود سفارش استفاده کنند.تغییر برای هماهنگی با زمان به مشتریان این امکان را می دهد که بدانند رستوران فعلی، انعطاف پذیر و آماده تغییر است.
۶-۶- نکات بهتر، نظرات بهتر
با تعامل بهتر، دقت سفارش و سرعت خدمات، سرورها متوجه خواهند شد که به دلیل تجربه مشتری پیشرفته، نکات بهتری دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، ترتیب کنار میز، سرورها را قادر میسازد تا جدولهای بیشتری را مدیریت کنند و نکات بیشتری را برای هر شیفت ارائه کنند.
هنگامی که مشتریان این تغییر دیجیتالی را در سفارشات کنار میز تجربه کنند، ممکن است به احتمال زیاد تجربه عالی خود را با نظرات آنلاین از طریق سایت هایی مانند Google و Yelp به اشتراک بگذارند. طبق نظرسنجی دانشکده بازرگانی هاروارد، افزایش یک ستاره در Yelp نشان دهنده افزایش ۵-۹ درصدی درآمد است.
نتیجه گیری
سفارش در کنار میز میتواند به رستورانها کمک کند تا عملیات را سادهتر کنند، کارکنان پشتیبانی کنند، تجارب مشتری را بهبود بخشند، و فرآیند غذاخوری را متحول کنند .شرکت ژانیا به شرکتها کمک میکند تا نحوه ارتباط خود با مشتریان را دوباره تصور کنند. ما همه چیز را فعال می کنیم، از گسترش عملکرد سیستم های فعلی شما تا جایگزینی کامل POS برای رستوران ها در هر اندازه.
پلتفرم منحصربهفرد ما به رستورانها و خردهفروشان اجازه میدهد تا با سیستمهای موجود خود به تحرک دست یابند تا فروش را افزایش دهند، تجربه مهمان را دیجیتالی کنند و با تقاضاهای در حال تغییر مصرفکنندگان همگام شوند.
مطالب مرتبط: