اگر بتوانید در هر زمان و از هر مکان حتی زمانی که خوابید پول در بیاورید چه؟ این مفهوم پشت افیلیت مارکتینگ است.افیلیت مارکتینگ فرآیندی است که از طریق آن یک شرکت وابسته برای بازاریابی محصولات شخص یا شرکت دیگری کمیسیون دریافت می کند. شرکت وابسته به سادگی محصولی را که از آن لذت می برد جستجو می کند، سپس آن محصول را تبلیغ می کند و از هر فروش که انجام می دهد، بخشی از سود را به دست می آورد. فروش از طریق پیوندهای وابسته از یک وب سایت به وب سایت دیگر پیگیری می شود.افیلیت مارکتینگ راهی عالی برای افزایش فروش و ایجاد درآمد آنلاین قابل توجه است. فشار جدید به سمت تاکتیک های بازاریابی نه چندان سنتی که هم برای برندها و هم برای بازاریابان وابسته بسیار مفید است، مطمئنا نتیجه داده است.
در واقع، هزینه های افیلیت مارکتینگ در ایالات متحده از ۵٫۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ به ۸٫۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت که به این معنی است که فضای زیادی برای کسانی وجود دارد که به دنبال یک تکه از کیک هستند.این راهنمای گام به گام برای مبتدیان، نحوه راهاندازی کسبوکار همکاری در فروش و مزایایی را که میتوانید انتظار داشته باشید، راهنمایی میکند.
افیلیت مارکتینگ چگونه کار می کند؟
از آنجایی که افیلیت مارکتینگ با توزیع مسئولیتهای بازاریابی و ایجاد محصول بین طرفها کار میکند، از تواناییهای افراد مختلف برای استراتژی بازاریابی مؤثرتر استفاده میکند و در عین حال سهمی از سود را برای مشارکتکنندگان فراهم میکند. برای ساخت این اثر، سه طرف مختلف باید درگیر شوند:
فروشنده و سازندگان محصول.
وابسته یا تبلیغ کننده.
مصرف کننده.
بیایید به رابطه پیچیده این سه طرف بپردازیم تا اطمینان حاصل کنیم که بازاریابی وابسته موفقیت آمیز است:
۱-فروشنده و سازندگان محصول:
فروشنده، چه یک کارآفرین انفرادی یا یک شرکت بزرگ، فروشنده، بازرگان، خالق محصول یا خردهفروشی است که محصولی برای بازار دارد. این محصول میتواند یک شی فیزیکی، مانند کالاهای خانگی، یا خدماتی مانند آموزش آرایش باشد.همچنین به عنوان نام تجاری، فروشنده نیازی به مشارکت فعال در بازاریابی ندارد، اما ممکن است تبلیغ کننده باشد و از تقسیم درآمد مرتبط با بازاریابی وابسته سود ببرد.
به عنوان مثال، فروشنده می تواند یک تاجر تجارت الکترونیکی باشد که یک تجارت dropshipping را راه اندازی کرده و می خواهد با پرداخت هزینه به سایت های وابسته برای تبلیغ محصولات خود، به مخاطبان جدیدی دست یابد. یا فروشنده می تواند یک شرکت SaaS باشد که از شرکت های وابسته برای کمک به فروش نرم افزار بازاریابی آنها استفاده می کند.
۲-وابسته یا ناشر:
همچنین به عنوان ناشر شناخته می شود، شرکت وابسته می تواند یک فرد یا شرکتی باشد که محصول فروشنده را به شیوه ای جذاب برای مصرف کنندگان بالقوه بازاریابی می کند. به عبارت دیگر، شرکت وابسته، محصول را تبلیغ می کند تا مصرف کنندگان را متقاعد کند که برای آنها ارزشمند یا مفید است و آنها را متقاعد کند که محصول را خریداری کنند. اگر مصرف کننده در نهایت محصول را بخرد، شرکت وابسته بخشی از درآمد حاصل را دریافت می کند.
شرکتهای وابسته معمولاً مخاطبان بسیار خاصی دارند که برای آنها بازاریابی میکنند و عموماً به علایق آن مخاطبان پایبند هستند. این یک جایگاه مشخص یا نام تجاری شخصی ایجاد می کند که به شرکت وابسته کمک می کند تا مشتریانی را جذب کند که به احتمال زیاد در تبلیغات عمل می کنند.
۳-مصرف کننده:
البته، برای اینکه سیستم وابسته کار کند، باید فروش وجود داشته باشد و مصرف کننده یا مشتری کسی است که باعث تحقق آن می شود.شرکت وابسته محصول/خدمت را از طریق کانال(های) لازم، چه رسانه های اجتماعی، یک وبلاگ یا یک ویدیوی یوتیوب، برای مصرف کنندگان بازاریابی خواهد کرد، و اگر مصرف کننده آن محصول را برایش ارزشمند یا مفید بداند، می تواند آن را دنبال کند. پیوند وابسته و پرداخت در وب سایت تاجر. اگر مشتری کالا را بخرد، بخش وابسته بخشی از درآمد حاصل را دریافت می کند.با این حال، به خاطر داشته باشید که مشتری باید آگاه باشد که شما، شرکت وابسته، از محصول کمیسیون دریافت می کنید.طبق گفته کمیسیون تجارت فدرال، یک بازاریاب وابسته باید رابطه خود را به طور واضح و آشکار به خردهفروش فاش کند، بنابراین به مصرفکننده اجازه میدهد تصمیم بگیرد تا چه اندازه به تایید شما برسد.
سلب مسئولیتی مانند «محصولی که قرار است در این ویدیو استفاده کنم توسط شرکت X به من داده شده است» به بینندگان شما اطلاعاتی را که نیاز دارند می دهد و به آنها اجازه می دهد درباره خرید یا عدم خرید محصول وابسته تصمیمی آگاهانه بگیرند.
انواع افیلت مارکتینگ چیست؟
معمولاً مشخص نیست که آیا یک بازاریاب وابسته واقعاً از محصولی که تبلیغ میکند استفاده کرده است یا صرفاً برای پول در آن استفاده میکند – گاهی اوقات ممکن است به هر طریقی برای مشتری مهم نباشد.اما در موارد دیگر، مانند خدمات رژیم غذایی یا محصولات مراقبت از پوست، مشتری ممکن است به یک شرکت وابسته اعتماد نکند، مگر اینکه بداند خودش محصول را آزمایش و تایید کرده است.در سال ۲۰۰۹، پت فلین، بازاریاب وابسته مشهور، بازاریابی وابسته را به سه نوع – غیر مرتبط، مرتبط و درگیر – طبقهبندی کرد تا به تمایز بین بازاریابان وابسته که ارتباط نزدیکی با یک محصول دارند در مقایسه با آنهایی که نیستند، کمک کند.در اینجا ما هر دسته را تجزیه می کنیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام مسیر را انتخاب کنید.
۱-غیر متصل :
در مدل کسب و کار غیر وابسته، بازاریاب وابسته هیچ ارتباطی با محصول یا خدماتی که تبلیغ می کند ندارد. آنها هیچ تخصص یا اختیاری در زمینه محصول ندارند و نمی توانند در مورد استفاده از آن ادعایی داشته باشند.به طور معمول، یک شرکت وابسته غیرمتصل، کمپین های بازاریابی PPC (پرداخت به ازای کلیک) را با استفاده از یک پیوند وابسته اجرا می کند به این امید که خریداران روی آن کلیک کرده و خودشان خرید کنند.در حالی که بازاریابی وابسته بدون تعهد ممکن است به دلیل عدم تعهد جذاب باشد، اما عموماً برای کسانی است که میخواهند بدون سرمایهگذاری در محصول یا ارتباط با مشتری، درآمد ایجاد کنند.
۲-مرتبط:
یک رسانه شاد بین بازاریابی وابسته و مرتبط و مرتبط بدون ارتباط و درگیر برای کسانی است که لزوماً از محصول یا خدمات استفاده نمی کنند، اما به نوعی با مخاطب خاص مرتبط هستند. این وابستگان اغلب دارای نوعی نفوذ در جایگاه و پیروان ثابتی هستند و بنابراین می توانند اختیاراتی را ارائه دهند.به عنوان مثال، شاید شما در حال تبلیغ یک برند لباس هستید که قبلاً از آن استفاده نکرده اید، اما از طریق یک وبلاگ مد یا کانال یوتیوب مخاطب دارید. در این مورد، شما به عنوان یک بازاریاب وابسته مرتبط در نظر گرفته می شوید.
مزیت این نوع بازاریابی وابسته این است که شرکت وابسته تخصص ایجاد ترافیک را دارد، اما اگر قبلاً هرگز از آن استفاده نکرده باشند، ممکن است خطر توصیه یک محصول یا خدمات بد را داشته باشند و به طور بالقوه به قیمت اعتماد مخاطبانشان تمام شود.
افیلیت مارکترها چگونه حقوق می گیرند؟
یک روش سریع و ارزان برای کسب درآمد بدون دردسر فروش واقعی یک محصول، بازاریابی وابسته برای کسانی که به دنبال افزایش درآمد آنلاین خود هستند، جذابیت غیرقابل انکاری دارد. اما چگونه یک شرکت وابسته پس از پیوند دادن فروشنده به مصرف کننده، پول دریافت می کند؟پاسخ می تواند پیچیده شود.مصرف کننده همیشه نیازی به خرید محصول برای شرکت وابسته ندارد تا رشوه دریافت کند. بسته به برنامه، سهم شرکت وابسته در فروش فروشنده متفاوت سنجیده می شود.
شرکت افیلت ممکن است به روش های مختلفی پول دریافت کند:
۱-پرداخت به ازای هر فروش:
این ساختار استاندارد افیلیت مارکتینگ است. در این برنامه، بازرگان درصدی از قیمت فروش محصول را پس از خرید محصول توسط مصرفکننده در نتیجه استراتژیهای بازاریابی وابسته، به شرکت وابسته پرداخت میکند. به عبارت دیگر، شرکت وابسته باید در واقع سرمایه گذار را وادار کند تا در محصول وابسته سرمایه گذاری کند قبل از اینکه جبران شود.
۲-پرداخت برای هر کلیک:
افیلیت مارکتینگ عمدتاً در مورد ایجاد ترافیک برای وب سایت ها و تلاش برای ترغیب مشتریان به کلیک کردن و اقدام است. بنابراین، این افسانه که بازاریابی وابسته همه چیز در مورد سئو (بهینه سازی موتور جستجو) است تعجب آور نیست.با این حال، در حالی که ترافیک ارگانیک رایگان است، SEO به سادگی نمی تواند بازاریابان وابسته را در چنین بازار اشباع شده حفظ کند . به همین دلیل است که برخی از بازاریابان وابسته از PPC استفاده می کنند.
برنامه های PPC (پرداخت به ازای کلیک) بر انگیزه دادن به شرکت های وابسته برای هدایت مصرف کنندگان از پلت فرم بازاریابی خود به وب سایت تاجر تمرکز می کنند. این بدان معناست که شرکت وابسته باید مصرف کننده را تا حدی درگیر کند که از سایت وابسته به سایت تاجر حرکت کند. وابسته بر اساس افزایش ترافیک وب پرداخت می شود.
دو مفهوم رایج در PPC وجود دارد:
۱-CPA (هزینه به ازای هر خرید):
در این مدل، هر بار که فروشنده یا خردهفروش سرنخ را به دست میآورد، به شرکت وابسته پولی دریافت میکند، این زمانی است که یک پیوند وابسته مشتری را به فروشگاه آنلاین تاجر میبرد و آنها اقدامی مانند اشتراک انجام میدهند. به لیست ایمیل یا پر کردن فرم “تماس با ما”.
۲-EPC (درآمد به ازای هر کلیک):
این معیار میانگین درآمد در هر ۱۰۰ کلیک برای همه شرکت های وابسته در برنامه افیلیت خرده فروش است.
چرا یک افیلت مارکتینگ باشیم؟
۱-درآمد غیرفعال:
در حالی که هر شغل “معمولی” به شما نیاز دارد که برای کسب درآمد در محل کار باشید، بازاریابی وابسته به شما این امکان را می دهد که در هنگام خواب پول در بیاورید. با صرف زمان اولیه برای یک کمپین، با خرید محصول طی روزها و هفته های بعد، بازدهی مستمری را در آن زمان مشاهده خواهید کرد. شما مدت ها پس از اتمام کارتان پول دریافت می کنید. حتی زمانی که جلوی رایانه خود نیستید، مهارت های بازاریابی شما جریان ثابتی از درآمد را برای شما به ارمغان می آورد.
۲-بدون پشتیبانی مشتری:
فروشندگان منفرد و شرکت هایی که محصولات یا خدمات ارائه می دهند باید با مصرف کنندگان خود معامله کنند و اطمینان حاصل کنند که از آنچه خریداری کرده اند رضایت دارند.به لطف ساختار افیلیت مارکتینگ، هرگز نباید نگران پشتیبانی مشتری یا رضایت مشتری باشید. تمام کار افیلیت مارکتر این است که فروشنده را با مصرف کننده مرتبط کند. فروشنده پس از دریافت کمیسیون خود از فروش، به هرگونه شکایت مصرف کننده رسیدگی می کند.
۳-از خانه کار کنید:
اگر کسی هستید که از رفتن به دفتر متنفر هستید، افیلیت مارکتینگ راه حل عالی است. شما میتوانید کمپینهایی راهاندازی کنید و از محصولاتی که فروشندگان هنگام کار از خانه خود ایجاد میکنند درآمد دریافت کنید. این کاری است که می توانید بدون بیرون آمدن از لباس خواب انجام دهید.
۴-مقرون به صرفه:
اکثر کسب و کارها برای تامین مالی محصولات فروخته شده به هزینه های اولیه و همچنین جریان نقدی نیاز دارند. با این حال، بازاریابی وابسته را می توان با هزینه کم انجام داد، به این معنی که می توانید به سرعت و بدون دردسر زیاد شروع کنید. هیچ هزینه غیرمنتظره ای برای نگرانی وجود ندارد و نیازی به ایجاد محصول نیست. شروع این خط کار نسبتاً ساده است.
۵-پاداش های مبتنی بر عملکرد:
با مشاغل دیگر، می توانید ۸۰ ساعت در هفته کار کنید و همچنان همان حقوق را دریافت کنید. خوبی در مورد افیلیت مارکتینگ این است که صرفاً بر اساس عملکرد شما است. آنچه را که در آن قرار داده اید از آن دریافت خواهید کرد. تقویت مهارت های مرور و نوشتن کمپین های جذاب به بهبود مستقیم درآمد شما منجر می شود. در نهایت برای کار خوبی که انجام می دهید، دستمزد دریافت خواهید کرد!
مطالب مرتبط: