هنگامی که شروع به فروش آنلاین می کنیم، یکی از اولین و مهمترین گام ها باید این باشد که اطمینان حاصل کنیم که جنبه بصری وب سایت فروشگاه چشم نواز، متفکر و شهودی است. این شانس شماست تا تأثیر خوبی روی کاربران جدید بگذارید و برخی از آنها را به مشتری تبدیل کنید. در این مقاله سعی می کنیم برخی از مهم ترین نکات برای طراحی یک وب سایت خوب و موثر برای فروشگاه اینترنتی شما را ارائه دهیم. در این مقاله به طراحی فروشگاهی اینترنتی برای فروش بیشتر می پردازیم:
طراحی وب متفکرانه و مناسب
طبق یک مطالعه Kissmetrics، ۹۳ درصد از خریداران ظاهر صفحه فروشگاه آنلاین را مهمترین جنبه هنگام خرید می دانند. برای یک مشتری بلاتکلیف، یک وب سایت شفاف، حرفه ای و قابل اعتماد فروشگاه ممکن است عامل اصلی تعیین کننده استفاده از پیشنهاد یا شرکت در رقابت باشد.

۱-طراحی وب سایت خود را ساده نگه دارید!
وقتی نوبت به طراحی یک سایت تجارت الکترونیکی می رسد، ارزش آن را دارد که از یک قانون ساده پیروی کنید که در طراحی وب KISS نامیده می شود: “ساده نگه دارید!”. به طور خلاصه، هر چه ساده تر، بهتر است.با در نظر گرفتن این نکته، هنگام طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی خود، توصیه می شود از پاپ آپ های غیر ضروری، اضافات، رنگ های رنگارنگ، فونت های مختلف یا اطلاعات زیاد خودداری کنید. آنها نه تنها تجربه مشتری با فروشگاه را مختل می کنند و تأثیر منفی می گذارند، بلکه حضور آنها ممکن است تأثیر منفی بر سرعت بارگذاری صفحه داشته باشد.
برای اینکه مطمئن شوید وب سایت به درستی کار می کند و هیچ یک از افزونه های نصب شده باعث کاهش سرعت آن نمی شود، استفاده از ابزارهایی مانند Google Page Insights که عملکرد آن را تجزیه و تحلیل می کند، ارزش دارد.هنگامی که تصمیم به ادغام بنرها یا پنجره های اضافی می گیریم، باید مطمئن شویم که آنها خیلی تهاجمی نیستند، بلکه در جای مناسب نوشته شده اند و با یک قاب سفید احاطه شده اند و ظاهر آنها با سبک کلی فروشگاه مطابقت دارد.

۲-از پالت رنگی متفکرانه برند استفاده کنید!
بر کسی پوشیده نیست که مردم به بهترین وجه محتوا را با تصاویر، نمادها یا عکس ها مصرف می کنند. ۹۰ درصد اطلاعاتی که به مغز منتقل می شود بصری است و ۶۰۰۰۰ برابر سریعتر از هر نوع دیگری پردازش می شود.رنگ ها در بازاریابی بسیار مهم هستند تا به درستی شخصیت برند را منتقل کنند. صاحب فروشگاه ممکن است از یک پالت رنگی خاص برای برانگیختن احساسات خاص در بازدیدکنندگان یا تشویق هوشمندانه کاربران به خرید استفاده کند. انتخاب صحیح رنگ ها در وب سایت فروشگاه نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد و می تواند به طور قابل توجهی بر درک کل وب سایت توسط مشتریان خود تأثیر بگذارد.
یک مثال خوب از استفاده از رنگ ها در وب سایت های تجارت الکترونیک، رنگ قرمز است. بر اساس روانشناسی رنگ، این رنگ احساسات هیجان و اشتیاق را برمی انگیزد که از عوامل تأثیرگذار بر هزینه ها هستند. تحقیقات نشان داده است که دکمه “اکنون خرید کن” CTA به رنگ قرمز می تواند تبدیل ها را تا ۳۴ درصد افزایش دهد.در فرآیند انتخاب رنگ وب سایت، تعیین ماهیت کسب و کار و احساساتی که می خواهیم در مشتریان بالقوه برانگیخته شود، مهم است.

۳- از عکس ها و تصاویر حرفه ای استفاده کنید!
یکی از موثرترین راهها برای افزایش تبدیل فروشگاههای اینترنتی، عکسهای حرفهای است که به خوبی با سبک وبسایت مطابقت دارد و محصول را با جزئیات ارائه میکند.این تحقیق به وضوح نشان داد که فروشگاههایی که به مشتریان خود مواد بصری باکیفیت ارائه میکنند، میتوانند در مقایسه با رقبا تا ۴۰ درصد روی افزایش نرخ فروش حساب کنند.
هیچ کس اگر قبلاً محصولی را ندیده باشد قصد خرید ندارد، بنابراین ارائه بصری خوب از اقلام ارائه شده ضروری است. استفاده از عکس های حرفه ای از محصولات ارائه شده به معنای هزینه زیاد است، اما باید به عنوان سرمایه ای تلقی شود که در قالب وفاداری و تعهد بیشتر مشتریان فروشگاه و افزایش فروش، به سرعت جواب می دهد.

۴-صفحه “درباره ما” را کامل کنید!
یکی دیگر از جنبه های مهم ساخت یک وب سایت خوب برای یک فروشگاه آنلاین، مراقبت از بخش “درباره ما” است. این صفحه اگرچه ممکن است حیاتی به نظر نرسد، اما عنصر بسیار مهمی برای ایجاد اعتماد و شهرت خوب در بین مشتریان فروشگاه است. اطلاعات تماس کسب و کار باید واضح باشد و به راحتی در صفحه اطلاعات کسب و کار و در سراسر سایت پیدا شود.

به یاد داشته باشید که ذکر کنید:
آدرس ایمیل تماس
آدرس فروشگاه
کانال های رسانه های اجتماعی
۵- محبوب ترین و مطمئن ترین گزینه های پرداخت را ارائه دهید!
آخرین عنصر سفر مشتری در فروشگاه، صفحه سبد خرید و پرداخت هزینه خرید است. اکثر خریداران به حفظ حریم خصوصی و اینکه آیا وب سایت از اطلاعات شخصی آنها محافظت می کند و از تراکنش ایمن اطمینان می دهد، اهمیت می دهند. اگر سایت شما قابل اعتماد به نظر نمی رسد، مشتریان شما از جای دیگری خرید می کنند.برای جلوگیری از سبد خرید رها شده، ارزش آن را دارد که اطمینان حاصل کنید که صفحه سبد خرید به صورت واضح و خوانا طراحی شده است، حاوی اطلاعات لازم در مورد حریم خصوصی و مقررات فروشگاه است و محبوب ترین روش های پرداخت مانند GooglePay یا Blik را ارائه می دهد.ساده کردن فرآیند پرداخت نرخ رها شدن سبد خرید و فروش کلی شما را بهبود می بخشد.

مطالب مرتبط: