بهعنوان یک رستوراندار، میدانید که این صنعت حاشیه سود کمی دارد – بهویژه امروزه به دلیل افزایش هزینههای مواد غذایی. بنابراین، جهش در فروش شما می تواند تفاوت بزرگی در سود شما ایجاد کند. این فقط یک سوال بزرگ ایجاد می کند: چگونه فروش رستوران را افزایش دهیم؟
راههای مختلفی وجود دارد که میتوانید فروش خود را فراتر از افزایش فروش افزایش دهید، اگرچه این یک گزینه عالی است! در این راهنما در مورد چگونگی افزایش فروش در یک رستوران، ما موارد زیر را پوشش خواهیم داد:
نحوه افزایش فروش رستوران در محل
۱-منوی خود را بهینه کنید!
آیا می دانستید که طراحی منوی شما می تواند بر فروش رستوران شما تاثیر بگذارد؟ این درست است و به عنوان مهندسی منو شناخته می شود.این تکنیک فروش پیشنهادی، سودآورترین غذاهای شما را با استفاده از عناصر طراحی مانند یک فونت کمی بزرگتر یا یک جعبه رنگارنگ، طرح جالب، یا عکس جذاب برای فراخوانی آیتم های منوی خاص برجسته می کند. به همین ترتیب، شما همچنین می توانید با استفاده از مهندسی منو توجه را به افزونه ها جلب کنید.
نتیجه؟ میانگین اندازه تراکنش بالاتر و فروش کل بیشتر. در واقع، مهندسی منو می تواند به شما کمک کند تا فروش خود را تا ۱۵ درصد افزایش دهید.در اینجا نمونهای از نحوه ویژگیهای رستوران زنجیرهای محبوب آسیایی P. F. Chang آمده است که کوکتلها را با عکاسی جذاب در منوی خود انتخاب میکند.
۲- با ارتقاء و افزونه ها فروش کنید!
افزایش فروش رستوران یک تاکتیک فروش آزموده و واقعی است که شامل پیشنهاد ارتقاء یا افزودنی به مهمان خود می شود، یا با فهرست کردن افزونه توصیه شده مستقیماً در منوی شما یا توسط سروری که هنگام دریافت سفارش مشتری، آن را به مشتری ذکر می کند.
دانستن نحوه فروش بالا یک مهارت حیاتی برای کارکنان جلوی خانه شما است و خوشبختانه، تسلط بر آن آسان است. افزایش فروش می تواند به سادگی ارائه یک سوخاری با ساندویچ استیک و سیب زمینی سرخ شده باشد.هنگامی که در حال بررسی چگونگی افزایش فروش رستوران هستید، افزایش فروش یک امر ضروری است. این تکنیک می تواند فروش شما را تا ۳۰ درصد افزایش دهد.
بهترین قسمت؟ POS شما میتواند کار سختی را برای شما انجام دهد که نوبت به اجرای استراتژی افزایش فروش میرسد. میتوانید از این بخش ضروری از فناوری رستوران برای شناسایی محبوبترین آیتمهای منو (سلام، همبرگر خانگی!) استفاده کنید، سپس یک اعلان اضافه کنید تا به سرورهای خود یادآوری کنید که افزونهها را با هزینه اضافی توصیه کنند. حتی می توانید یک رقابت پرفروش بین کارکنان خود برگزار کنید و از POS خود برای پیگیری امتیازات آنها استفاده کنید. هیچ چیز مانند رقابت دوستانه برای به دست آوردن نتیجه وجود ندارد.
۳- فروش متقابل با اقلام مکمل
مشابه فروش متقابل، فروش متقابل شما را قادر می سازد تا با ارائه یک کالای متفاوت، اما مکمل، علاوه بر آنچه که قبلاً تصمیم به سفارش دادن به مهمان خود داشته است، خلاق شوید. به عنوان مثال، ممکن است یک لیوان نوشیدنی را با ماکارونی غذاهای دریایی آنها پیشنهاد کنید.
فروش متقابل راهی عالی برای نشان دادن مشتریان شما است که کارکنان شما در منوی شما تحصیل کرده اند و خوشحال هستند که توصیه های شخصی را ارائه می دهند تا هر وعده غذایی پر از طعم های لذیذ و مکمل باشد. این بسیار بهتر از تبلیغ روکش مرغ خود برای هر مهمانی است که از در می گذرد فقط به این دلیل که اتفاقاً پرفروش است!وقتی نوبت به دانستن نحوه افزایش فروش در یک رستوران می رسد، فروش متقابل کار ساده ای نیست، زیرا می تواند فروش شما را تا ۲۰ درصد افزایش دهد.
۴-فقط تبلیغات داخلی را اجرا کنید!
یکی از راههای مطمئن برای فروش بیشتر در داخل این است که تبلیغاتی را اجرا کنید که فقط در صورتی در دسترس باشد که مهمانان شما در رستوران شما غذا بخورند (بهجای سفارش دادن به بیرون یا تحویل).به عنوان مثال، اگر مهمانان از ساعت ۵ بعد از ظهر در محل شما شام بخورند، می توانید یک دسر رایگان همراه با غذای خود ارائه دهید. به بعد از دوشنبه تا چهارشنبه اگر رستوران شما در برخی از شبهای هفته آهسته است، این یک حرکت هوشمندانه است.
معاملات تنها نوع تبلیغی نیستند که میتوانید برای جذب مشتریان از آن استفاده کنید. می توانید یک مهمانی آخر تابستان در پاسیو برگزار کنید تا ترافیک بیشتری را به رستوران خود جذب کنید (و فروش بیشتری داشته باشید!)
۵- مایل اضافی را برای مهمانان خود طی کنید!
«ترفندهای» فروش را فراموش کنید . خدمات قدیمی خوب به مشتریان همان چیزی است که باید روی آن تمرکز کنید وقتی میپرسید چگونه فروش رستوران را افزایش دهید.به همین سادگی است که بپرسید: “سلام، آیا قبلاً اینجا بوده اید؟” وقتی به مهمان سلام می کنید این سوال نشان می دهد که کارکنان شما حواسشان جمع است و می توانند فروش شما را تا ۱۶ درصد افزایش دهند.ناهارخوری ها می خواهند بدانند از لحظه ای که وارد رستوران شما می شوند از آنها مراقبت می شود. وقت گذاشتن برای پرسیدن سوالات نشان دهنده علاقه است و به مهمانان اجازه می دهد بدانند که رستوران شما تجربه مشتری را در اولویت قرار داده است.
راه هایی برای افزایش فروش در رستوران
۶-سفارش آنلاین را اضافه کنید!
مصرف کنندگان امروزی به دنبال راحتی هستند. اگرچه ممکن است افراطی به نظر برسد، اما واقعیت این است که همه حاضر نیستند با یک رستوران تماس بگیرند تا از طریق تلفن سفارش تحویل غذا بدهند. این تنها یکی از دلایلی است که پیشنهاد سفارش آنلاین مستقیماً از طریق وب سایت شما تصمیم عاقلانه ای است.
سفارش آنلاین نه تنها به مشتریان شما انعطافپذیری برای ثبت سفارش خود در اینترنت میدهد ، بلکه فرصتی برای ایجاد فروش بالاتر برای شما فراهم میکند. به این دلیل که سفارش آنلاین به شما امکان میدهد تا آیتمهای منو و افزونههای خاصی را بهصورت بصری برجسته کنید، به گونهای که به سادگی قادر به انجام یک مکالمه تلفنی نیستید.
۷-تحویل پیشنهاد
در مورد راحتی صحبت می کنیم، چه چیزی راحت تر از سفارش آنلاین و چیدن وعده غذایی خود است؟ سفارش تحویل درب منزل شما جای تعجب نیست که صنعت تحویل مواد غذایی تا سال ۲۰۲۹ به ۳۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد.ارائه گزینه ای به مشتریان برای تحویل غذای خود در حالی که در خانه راحت می مانند، راهی عالی برای فروش است که در غیر این صورت ممکن است آن را از دست بدهید.
۸-یک تبلیغ برای تحویل گرفتن یا تحویل بگیرید!
به همان روشی که میتوانید با ارائه محصولات ویژه در محل، فروش داخلی را افزایش دهید، میتوانید یک تبلیغ آنلاین ایجاد کنید تا فروش بیشتری را به ارمغان بیاورید.نکته کلیدی این است که یک کالای پرطرفدار را برای تبلیغ انتخاب کنید. برای مثال، میتوانید یک پیتزای ویژه با ۵۰ درصد تخفیف برای پیتزای دوم ارائه دهید.
چگونه با جذب مشتریان جدید فروش رستوران را افزایش دهیم؟
۹- وب سایت خود را برای جستجوی محلی بهینه کنید!
بخشی از دانستن چگونگی افزایش فروش رستوران شامل اطمینان از اینکه مشتریان جدید می توانند شما را به صورت آنلاین پیدا کنند، است.استفاده از نکات بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) برای آسان کردن وب سایت شما برای کشف آسان تر، لازم نیست پیچیده باشد. در اینجا دو کار ساده وجود دارد که می توانید در حال حاضر برای بهبود سئوی محلی خود انجام دهید.
۱۰-از کلمات کلیدی هدفمند استفاده کنید!
استفاده از کلمات کلیدی در کپی وب سایت شما به رستوران شما شانس بیشتری برای رتبه بندی در صفحه اول نتایج جستجوی آنلاین برای عباراتی که می خواهید پیدا کنید، می دهد، مانند «بهترین ناهار در شیکاگو» یا «رستوران های آسیایی در آستین». از آنجایی که ۷۵٪ از افرادی که به صورت آنلاین جستجو می کنند هرگز به صفحه اول نگاه نمی کنند، بهبود رتبه بندی جستجو ارزش وقت شما را دارد.
۱۱-یک پروفایل کسب و کار Google ایجاد کنید!
پروفایل «Google برای کسبوکار من» به شما امکان میدهد نحوه نمایش رستورانتان در Google Maps و جستجو را کنترل کنید. علاوه بر این، کسبوکارهایی که پروفایل تأیید شده توسط Google دارند، دو برابر بیشتر از کسبوکارهایی که پروفایل ندارند، معتبر هستند.
مطالب مرتبط: