ارائه وعدهها به مشتریان خود در این عصر دیجیتال به چیزی بیش از ذکاوت تجاری و سرمایه اولیه نیاز دارد. برای هدایت رشد و رضایت در این عصر دیجیتال، شرکت ها باید طرز فکر و فرآیندهای خود را مدرن کنند. پشت سر گذاشتن رسانه های بازاریابی سنتی و سازگاری با رسانه های بازاریابی دیجیتال یکی از اولین گام ها در تحریک رشد و نوآوری در دوران مدرن است.در این مقاله، ۷ ترند دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۲ را بررسی خواهیم کرد که به سازمان ها کمک می کند تا به وعده های خود به مشتریان خود عمل کنند. علاوه بر این، این آخرین ترندهای دیجیتال مارکتینگ که کسب و کارها را مدرن می کند و راه جدیدی برای عملکرد در محیط تجاری فعلی ایجاد می کند.
برترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲
کارشناسان , دیجیتال مارکتینگ را به عنوان تبلیغ محصولات و خدمات در یک رسانه دیجیتال با استفاده از ابزارهای مدرن و همه کاره تعریف می کنند. برخی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال ۲۰۲۲ می توانند در صورت استفاده کارآمد، مزیت رقابتی ایجاد کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی ویدیویی، بازاریابی چند کاناله و موارد دیگر برخی از ترندهای دیجیتال مارکتینگ هستند که در زیر به تفصیل مورد بحث قرار گرفته اند.
۱- اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ عمل استفاده از تصویر و رفتار یک تأثیرگذار اجتماعی برای تبلیغ محصول یا خدمات یک برند است. اینفلوئنسرها می توانند افراد یا گروه هایی باشند که طرفداران زیادی دارند. در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا بازاریابی تأثیرگذار در محیط تجاری فعلی شتاب گرفته است:
۱-مخاطبان را متقاعد می کند
اینفلوئنسرها یک پایگاه هواداران وفادار دارند، به این معنی که می توانند مخاطبان را در یک لحظه تحت تأثیر قرار دهند. بسیاری از برندها برای جذب طیف متنوعی از مخاطبان به محصولات خود، بازاریابی تأثیرگذار را انتخاب می کنند.
۲-اعتماد را افزایش می دهد
اینفلوئنسرها از برنامه های کاربردی رسانه های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می کنند. بنابراین، بسیاری از برندها برای افزایش آگاهی از برند و تقویت حضور خود در رسانه های اجتماعی، بازاریابی تأثیرگذار را انتخاب می کنند.از استراتژی محتوا پشتیبانی می کند: اینفلوئنسر مارکتینگ بهترین گزینه برای پر کردن شکاف های موجود در استراتژی بازاریابی محتوا است.
۲- بازاریابی همه کانالی
اعتقاد بر این است که بازاریابی همهکانالی یکی از مؤثرترین راهها برای دستیابی به مخاطب هدف است. این رویکردی است که به تعریف بازاریابی دیجیتال – استفاده از رسانه های دیجیتال مختلف برای ترویج، تعامل و خدمت به مشتریان – صادق است. بازاریابی Omnichannel مجموعه متنوعی از مزایای را ارائه می دهد که به شرح زیر است:
۱-جذب مشتریان جدید و بخش های بازار
۲-جذب مشتریان پس از فروش
۳-افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان
۴-افزایش فروش و رضایت مشتری
۵-به درک تقاضا و نیازهای مشتری کمک می کند
۶-بازاریابی Omnichannel به طور گسترده در خرده فروشی، سرگرمی، خدمات غذایی، تجارت و سایر صنایع استفاده می شود.
۳- هوش مصنوعی
هوش مصنوعی (AI) فرآیند توسعه سیستمهای رایانهای هوشمند است که میتوانند عملکردهای مشابهی را با مغز انسان انجام دهند. شرکت ها می توانند از هوش مصنوعی برای سنجش نیازها و خواسته های مشتریان خود استفاده کنند. به طور همزمان، می توان از آن برای یافتن الگوهای رفتار خرید مشتری، نظارت و ارائه راه حل برای تدوین استراتژی بازاریابی استفاده کرد.
علاوه بر این، برنامههای کاربردی هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق و سایر موارد را میتوان برای فعالیتهای مختلف مشتری و مرتبط با بازاریابی از جمله ایجاد محتوا، نظارت بر تبلیغات، تبلیغ محصولات، تعامل با مشتریان، و موارد دیگر استفاده کرد. بنابراین، به عنوان یک روند بازاریابی دیجیتال، هوش مصنوعی برای شرکت هایی که به دنبال ارتقاء سطح بازی تبلیغاتی خود هستند، یک موهبت است.
۴-بازاریابی ویدئویی
پلتفرمهای رسانههای اجتماعی فضای جدیدی را برای شرکتها فراهم کردهاند تا محصولات یا خدمات خود را به مخاطبان هدف خود معرفی کنند. بازاریابی ویدئویی یک ابزار دیجیتال مارکتینگ قدرتمند است که در بین مشاغلی که سعی در افزایش پایگاه مشتریان خود دارند محبوبیت دارد. کارشناسان بر این باورند که ویدئوها از هر نوع محتوای دیگری موثرتر هستند. به همین دلیل است که بسیاری از برندها تمرکز خود را به توسعه ویدیوهای غنی از محتوا و جذاب برای تبلیغ محصولات یا خدمات خود تغییر می دهند.
به طور مشابه، برنامههای کاربردی رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب، فیسبوک و سایرین نیز محتوای کوتاهمدت را در الگوریتمهای خود ادغام کردهاند و به برندها کمک میکنند تا بین مخاطبان هدف خود تکثیر شوند. بنابراین، برندهایی که به دنبال افزایش پایگاه مشتریان خود هستند، می توانند بازاریابی ویدئویی را به عنوان استراتژی تبلیغاتی خود انتخاب کنند.
۵-محتوای طولانی
بازاریابی محتوا یک گرایش محبوب دیجیتال مارکتینگ است که شرکت ها اغلب محصولات یا خدمات خود را با آن تبلیغ می کنند. به طور مشابه، محتوای طولانی مدت زیرمجموعه ای از بازاریابی محتوا است که از پست های وبلاگ یا مقالاتی با بیش از ۳۰۰۰ کلمه برای تبلیغ یک محصول یا خدمات تشکیل شده است. شرکت ها با هدف افزایش دید، تخصص صنعت و تعامل با مشتری، محتوای طولانی مدت تولید می کنند. علاوه بر این، در اینجا دلایل دیگری وجود دارد که چرا کسب و کارها محتوای طولانی را انتخاب می کنند:
۱-ترافیک وب سایت را افزایش می دهد.
به دلیل محبوبیت طولانی مدت، افراد بیشتری از وب سایت شرکت بازدید می کنند. با این حال، مردم کمتر احتمال دارد که محصولات و خدمات بیشتر برند را کشف کنند.
۲-رتبه بالا در موتور جستجو
رتبه بندی موتورهای جستجو و ترافیک وبسایت همبستگی مستقیمی دارند. بنابراین، افزایش ترافیک منجر به کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو و افزایش بیشتر تعامل و تعامل مشتری در وبسایت می شود.
۳-تعامل با مشتری را افزایش می دهد
محتوای طولانی به شروع مکالمه بین یک برند و مشتریانش کمک می کند. علاوه بر این، تعامل و وفاداری مشتری را نیز افزایش می دهد.
۶- خرید رسانه های اجتماعی
ظهور رسانه های اجتماعی به کسب و کارها کمک کرده است تا از نزدیک با مخاطبان خود تعامل داشته باشند و رسانه ای برای فروش کالاها و خدمات خود ارائه دهند. ادغام رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیک درها را برای یک بازار آنلاین به روی مشتریان از اقشار مختلف جامعه باز کرده است تا بتوانند محصولات و خدماتی را مطابق با انتظارات خود خریداری کنند. این یک روند محبوب رسانه های اجتماعی است که فراتر از صنایع مختلف است. علاوه بر این، این یک راه موثر برای در دسترس قرار دادن محصولات شما در هنگام تعامل و تعامل با مشتریان است.
۷- صفحات وب پیشرو
صفحات وب پیشرونده وب سایت های آنلاینی هستند که عملکردهای یک برنامه موبایل را انجام می دهند. آنها نوتیفیکیشن ارسال میکنند، سریعتر از سایتهای دیگر بارگیری میشوند و بهطور آفلاین در دسترس هستند. یک صفحه وب پیشرو
یکی از آخرین ترند های دیجیتال مارکتینگ است که نیاز به وب سایت هایی را برطرف کرده است که بتوانند یک رابط کاربری همه کاره را به مشتریان با دستگاه های مختلف ارائه دهند. علاوه بر این، انتظار میرود که این آخرین ترند دیجیتال مارکتینگ در سالهای آینده با جهش و محدودیتهایی رشد کند.
مطالب مرتبط: