گوگل یک بازیکن جدید در صحنه موتور جستجو وجود دارد.مطمئناً قبلاً این را شنیده اید، اما این بار جدی است.ChatGPT (ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده مولد) یک مدل یادگیری بزرگ است که بر زبان تمرکز دارد.با استفاده از هوش مصنوعی (AI) و مقادیر انبوه داده، میتواند به صورت مکالمه با کاربران تعامل داشته باشد، به سؤالات بعدی پاسخ دهد، اشتباهات را تصدیق کند، درخواستهای نامناسب را رد کند، و حتی موقعیتهای نادرست را به چالش بکشد.در حالی که این چت بات توسعه یافته با OpenAI یک رقیب مستقیم برای گوگل نیست، اما در حال تغییر روش انجام جستجوها است. و این به طور چشمگیری شکل بهینه سازی موتور جستجو را تغییر می دهد. در این مقاله به ۶ روش سئوی استفاده از ChatGPT می پردازیم:
در این مقاله، ما به این فناوری نگاه خواهیم کرد و روشهای نوآورانهای را که بهینهسازهای موتورهای جستجوی آیندهنگر از آن برای انجام نقشهای خود استفاده میکنند، مورد بحث قرار خواهیم داد.
با ChatGPT چه کاری می توانید انجام دهید؟
ما تازه شروع به استفاده از پتانسیل استفاده از یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی در سئو و بازاریابی کردهایم.ChatGPT میتواند در بحثها شرکت کند و به سؤالات به شیوهای بسیار نزدیک به انسان پاسخ دهد.می تواند مقاله، داستان تخیلی، شعر، و حتی نسخه تبلیغاتی بنویسد . که برای اینکه نویسندگان حرفه ای مانند من کمی نگران شوند کافی است.
به عنوان یک متخصص سئو، این ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد.اما پذیرش فناوری هوش مصنوعی به جای نگرانی در مورد آن می تواند حرکت خوبی باشد.راه های زیادی وجود دارد که می توانید از آن برای ساده سازی کار خود و کارآمدتر کردن کارهای اضافی یا تکراری استفاده کنید.بیایید ببینیم که چگونه متخصصان سئو پیشرفته در حال حاضر از ChatGPT استفاده می کنند.روش هایی که طرفداران سئو قبلاً ChatGPT را به کار می گیرند.

۱- ایجاد محتوا
ایجاد محتوا می تواند دردسرساز باشد، به خصوص اگر نویسنده ماهر (و متواضع) مانند من در کارمندان نداشته باشید.آیا ChatGPT می تواند این کار را برای شما انجام دهد؟ خوب، می تواند، اما احتمالاً باید از استفاده از آن برای نوشتن صفحات وب و پست های وبلاگ خودداری کنید.
در سال ۲۰۲۲، جان مولر، وکیل جستجوی گوگل، بدون تردید گفت که موتور جستجو محتوای ایجاد شده با استفاده از هوش مصنوعی را به عنوان هرزنامه مشاهده می کند، که نقض دستورالعمل های شرکت است.در حال حاضر، الگوریتم های گوگل می توانند محتوای تولید شده با هوش مصنوعی را شناسایی و جریمه کنند، حتی آن چیزی که از الگوریتم های ضد تشخیص استفاده می کند.هنگام کار با هوش مصنوعی همیشه باید از نظارت انسانی استفاده کنید.
با این حال، همه می توانند با خیال راحت از ChatGPT برای ایجاد محتوا برای پست های رسانه های اجتماعی، پست های ایمیل، کپی صفحه فرود برای PPC یا حتی کپی تبلیغات استفاده کنند. همچنین می تواند یک ابزار طوفان فکری عالی باشد.
از ChatGPT پرسیدم، “سئو چیست؟”
در پاسخ، سه پاراگراف به خوبی نوشته شده دریافت کردم که نمای کلی از بهینه سازی موتور جستجو را ارائه می دهد.تا زمانی که مراقب باشید، ChatGPT می تواند به ساده سازی بسیاری از وظایف محتوای اضافی مانند تغییرات تبلیغاتی کمک کند، اما همیشه باید هر محتوای تولید شده را به دقت بررسی کنید، زیرا ممکن است حاوی نادرستی باشد.
۲- کلید واژه تحقیق و تجزیه و تحلیل
بسیار خوب، پس شما حاضر نیستید جریمه های گرفتار شدن با استفاده از ChatGPT برای ایجاد محتوا را به خطر بیندازید. این بدان معنا نیست که نمی توانید از قدرت آن به عنوان بخشی از استراتژی محتوای خود استفاده کنید.ChatGPT تحقیقات کلمات کلیدی را عملاً بدون دردسر می کند.
تنها کاری که باید انجام دهید این است که ربات چت را باز کنید و تعدادی از کلمات کلیدی مورد نظر خود را تایپ کنید و موارد مرتبط را بخواهید. ChatGPT لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را بر اساس درک خود از نتایج جستجو ایجاد می کند.برای آزمایش این عملکرد، فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با ارائهدهنده نرمافزار بانکی را جستجو کردم.

۳-توسعه استراتژی محتوا
درست است. می توانید از ChatGPT بخواهید که یک استراتژی بازاریابی محتوا را برای شما ترسیم کند.در حالی که برنامههای ریز را برمیگرداند (اگرچه احتمالاً میتوانید آنها را درخواست کنید)، مجموعهای از تاکتیکهای سطح بالایی را برای محتوای مرتبط با یک زمینه مشخص ارائه میکند.
یکی از نکاتی که در مورد استفاده از استراتژی محتوای ایجاد شده توسط چت بات به ذهن متبادر می شود این است که نزدیک ترین رقبای شما ممکن است همین کار را انجام دهند. بنابراین، همه شما در حال ایجاد پست های تقریباً یکسانی در وبلاگ در مورد “مزایای هوش مصنوعی“، “چگونه AI SaaS می تواند کارایی را بهبود بخشد” و غیره ایجاد می کنید.

۴-درک بهتر از هدف جستجو
این تنها جالبترین پتانسیل مرتبط با SEO است که توسط ChatGPT ارائه شده است . توانایی آن در بررسی جستجو و نگاه کردن فراتر از کلمات به هدف جستجو.بله، گوگل سعی می کند این کار را انجام دهد، و بله، در طول عمر موتور جستجو به طرز چشمگیری بهبود یافته است – اما به نقل از توییت کایران فلانگان، «گوگل درخواست شما را می گیرد و سعی می کند به آن پاسخ دهد. ChatGPT درخواست شما را می گیرد و اغلب آن را بهبود می بخشد.”
در حالی که نسخه بتا این چت بات هنوز به اینترنت وصل نشده است، به نظر می رسد که توانایی یادگیری ChatGPT به آن اجازه می دهد تا درک بیشتری از آنچه هر جستجو به دنبال آن است ایجاد کند، حتی گاهی اوقات اطلاعاتی را ارائه می دهد که جستجوگر نمی دانسته است. آنها به دنبال آن بودند.به عنوان یک متخصص سئو، نیازی نیست به شما گفته شود که با شکل دادن به محتوای خود برای پاسخ بهتر به یک سوال، رتبهبندی را ارتقا میدهید. ChatGPT می تواند به شما در انجام این کار کمک کند.

۵- ایجاد عناوین خوب SEO
از هر نویسنده ای بپرسید، آنها به شما خواهند گفت که عناوین یکی از سخت ترین چیزها برای نوشتن هستند، به ویژه برای اهداف سئو. خیلی اوقات، آنها به چیزهای خشکی مانند “چگونه بک لینک بسازیم” یا معادل خسته کننده ای ختم می شوند.
برای جذابتر کردن همه چیز، از ChatGPT خواستم تا فهرستی از عناوین صفحهای در زمینه بکلینکسازی را به من بدهد، و آن با ده گزینه پاسخ داد که همه آنها از خط “چگونه” من جالبتر بودند.

۶- نوشتن و مدیریت گزارش های تجزیه و تحلیل
برای بسیاری از بازاریابان، گزارشها و صفحهگستردهها آفت وجود حرفهای آنهاست. اما شرکتها دادههایی را میخواهند تا ثابت کنند تلاشهای شما در حال تغییر است. اینجاست که ChatGPT می تواند یک تغییر واقعی بازی باشد.علاوه بر این، این عملکرد می تواند به شما کمک کند تا فرصت های رتبه بندی جدیدی را که ممکن بود از دست داده باشید، شناسایی کنید.
فرض کنید می خواهید عبارات منظمی برای گزارش تحلیلی بنویسید، اما پیشینه برنامه نویسی قوی ندارید. به عنوان مثال، شاید بخواهید گزارشی را با استفاده از کلمات خاص فیلتر کنید تا فرصتهایی را برای گسترش پرسشهای متداول یا دستورالعملهای خود شناسایی کنید.ChatGPT به هر کسی که دانش اولیه در مورد نحوه کار این عبارات را دارد اجازه می دهد تا از ربات چت برای ایجاد یک لیست به طور خودکار استفاده کند.به همین ترتیب، اگر به طور معمول با Excel یا Google Sheets مشکل دارید (و چه کسی این کار را نمی کند؟)، ChatGPT می تواند بسیاری از سردردهای ناشی از نوشتن فرمول ها و تجزیه داده ها را از بین ببرد.

مطالب مرتبط: