گیمیفیکیشن به معنای افزودن مکانیک بازی به محیطهای غیربازی است، مانند وبسایت، جامعه آنلاین، سیستم مدیریت یادگیری یا اینترانت کسبوکار برای افزایش مشارکت. هدف گیمیفیکیشن تعامل با مصرف کنندگان، کارمندان و شرکا برای الهام بخشیدن به همکاری، اشتراک گذاری و تعامل است.در این مقاله به معرفی گیمیفیکیشن چیست؟ می پردازیم:
۱-گیمیفیکیشن چگونه کار می کند؟
گیمیفیکیشن با ارائه دستورالعملها و بازخوردهای فعالانه به مخاطبان از طریق مکانیک بازی و پویایی بازی اضافه شده به پلتفرمهای آنلاین که منجر به دستیابی به اهداف و مقاصد تجاری میشود، کار میکند.یک تجربه گیمیفیکیشن متقاعدکننده به احساسات یک شرکتکننده ضربه میزند و به راحتی بهترین فعالیتهایی را که مخاطب میتواند انجام دهد را نشان میدهد که بر اهداف مشترک دوجانبه تأثیر میگذارد. همانطور که کارمندان یا مشتریان با یک برنامه گیمیفیکیشن تعامل دارند، بازخورد فوری در مورد عملکرد دریافت می کنند و گام های بعدی را به سمت دستاوردهای جدید هدایت می کنند.
۲-مکانیک بازی چیست؟
مکانیک بازی قوانین و پاداش هایی هستند که در یک برنامه در یک پلت فرم دیجیتال ظاهر می شوند. مثالها ممکن است شامل امتیازات، سطوح، مأموریتها، تابلوهای امتیازات، نشانها و پیشرفت باشد. مکانیک بازی نحوه تعامل شرکت کنندگان با یک برنامه گیمیفیکیشن و دریافت مراحل بعدی و بازخورد در مورد دستاوردها است.
۳-دینامیک بازی چیست؟
پویایی بازی به مجموعه ای از احساسات، رفتارها و خواسته های موجود در مکانیک بازی اشاره دارد که با مردم طنین انداز می شود. مثالها ممکن است شامل رقابت از طریق تابلوهای امتیازات، همکاری با تکمیل ماموریتهای تیمی، جامعه با دیدن سایر شرکتکنندگان در فید خبری، مجموعهای در هنگام کسب نشانهای منحصربهفرد و شگفتیها با باز کردن قفل ماموریتهای جدید باشد. پویایی بازی با مکانیک بازی برای تقویت تعامل و ایجاد انگیزه در شرکت کنندگان استفاده می شود.
۴-ارزش تجاری گیمیفیکیشن چیست؟
گیمیفیکیشن – در هسته آن – در مورد ایجاد تعامل برای تأثیرگذاری بر نتایج کسب و کار است. وقتی مردم در ابتکار بازی سازی شما مشارکت می کنند و با آن درگیر می شوند، بهترین راه برای تعامل با کسب و کار، محصولات، خدمات و برند شما را یاد می گیرند.
ارزش تجاری گیمیفیکیشن به شرکت کننده ختم نمی شود. تعامل با مکانیک بازی داده های روشنگری را ارائه می دهد که می تواند بر کمپین های بازاریابی، استفاده از پلت فرم و اهداف عملکرد تأثیر بگذارد. هر تعامل با کارمند یا مشتری، درک بهتری از اینکه یک شرکتکننده وقت خود را در کجا میگذراند و چه فعالیتهایی باعث علاقه میشود، میدهد.
۵-ارزش گیمیفیکیشن در محیط کار چیست؟
گیمیفیکیشن استراتژی تأثیرگذاری و برانگیختن رفتار افراد است که شامل کارکنان نیز می شود. می توان در طیف وسیعی از موقعیت ها به کار برد که در آن افراد نیاز به انگیزه برای پیگیری اقدامات یا فعالیت های خاص دارند. گیمیفیکیشن در محل کار می تواند مشارکت کارکنان را برای هدایت عملکرد شرکت افزایش دهد.
مکانیک بازی با شفاف کردن اهداف و پیگیری آسان، کار کارمند را شفافتر میکند. یک کارمند قادر است پیشرفت در عملکرد را ببیند، بازخورد فوری در مورد دستاوردها دریافت کند و از طریق همکاری و رقابت با همکاران ارتباط برقرار کند.
۶-مزایای گیمیفیکیشن در محل کار چیست؟
زمانی که بازی سازی در محل کار به صورت استراتژیک انجام شود، می تواند به بهبود نتایج کسب و کار به طرق مختلف کمک کند، که عبارتند از:
۱-پذیرش و استفاده روزافزون از ابزارهای مدیریت یادگیری.
۲-ترویج حفظ و نتایج در کارکنان.
۳-افزایش اشتراک دانش کارکنان برای بهبود سطح خدمات.
۴-افزایش عملکرد و رضایت کارکنان مرکز تماس.
به طور کلی، گیمیفیکیشن در محل کار می تواند انگیزه کارکنان را افزایش دهد. با این حال، یک پلتفرم گیمیفیکیشن سازمانی مانند Bunchball Nitro BI WORLDWIDE میتواند مزایای پنهان دیگری را نیز آشکار کند. این مزایا شامل یافتن قویترین مشوقها، آشکار کردن ترجیحات کارکنان، روشن کردن ارتباطات در محل کار و کمک به تبدیل کسبوکارتان به یک سازمان چابک است.
۷-نمونه هایی از استراتژی های گیمیفیکیشن چیست؟
مثالی از استراتژی گیمیفیکیشن برای کارکنان داخلی ممکن است بر هدف افزایش تعامل و حفظ تمرکز تمرکز کند. گیمیفیکیشن با توسل به محرکهای درونی قدرتمندی که همه انسانها در آن سهیم هستند، از جمله استقلال، تسلط، هدف و تعامل اجتماعی، پایهای پایدار برای مشارکت کارکنان فراهم میکند. نتایج قابل اندازه گیری یک مزیت کلیدی برای گیمیفیکیشن در محل کار است. گیمیفیکیشن دادهها و گزارشهایی را ارائه میکند تا به شما کمک کند ببینید چه چیزی برای کارمندان شما کار میکند و کجا باید تنظیم کنید.
برخی از بهترین شیوه های گیمیفیکیشن چیست؟
گیمیفیکیشن موفق یک شبه اتفاق نمی افتد. برخی از بهترین شیوه های گیمیفیکیشن عبارتند از:
۱-تعیین کنید که محتوای شما چقدر جذاب است.
نگاهی صادقانه به محتوا و پلتفرم های خود بیندازید تا مطمئن شوید که برای گیمیفیکیشن ایده آل هستند. گیمیفیکیشن نمیتواند یک تجربه کاربری ضعیفتر را موفق کند، اما زمانی که یک تجربه هیجانانگیز و جذاب را به تجربهای غنیتر و مشارکتیتر تبدیل میکند، بهترین عملکرد را دارد.
۲-یک بازه زمانی تعیین کنید.
گیمیفیکیشن یک استراتژی بلند مدت است، نه یک راه اندازی و آن را به حال خود رها کنید. بسیار مهم است که یک بازه زمانی ایده آل را برنامه ریزی کنید تا کاربران بتوانند تجربه خود را در طول زمان بسازند.
۳-زمان ورود به بازار را مشخص کنید.
گیمیفیکیشن را باید استراتژیک دید و عجله نکرد. تعیین کنید که چقدر زود باید سایت یا برنامه خود را گیمیفی کنید و برای انجام این کار چه میزان تلاش لازم است.
۴-نتایج را اندازه گیری کنید.
مهم است که درک روشنی از اهداف کسب و کار خود داشته باشید و چگونه آنها را تعیین کنید. آیا گیمیفیکیشن شما موفق است؟ نتایج چیست؟ چگونه می توانید پیشرفت کنید؟
چگونه داده ها با گیمیفیکیشن مرتبط می شوند؟
از آنجایی که گیمیفیکیشن واقعی مبتنی بر داده است، کسبوکارها میتوانند عملکرد ابتکارات گیمیفیکیشن را در میان کارمندان نظارت کنند. با این حال، همه راه حل های گیمیفیکیشن یکسان نیستند. بسیاری از فروشندگان فاقد ویژگی های قوی هستند. شراکت با یک فروشنده گیمیفیکیشن که تخصص و تجربه کار با گیمیفیکیشن در محل کار را دارد بسیار مهم است. یک پلتفرم گیمیفیکیشن نوآورانه – مانند Bunchball Nitro – می تواند داده های مربوطه را جمع آوری کند و بینش های استراتژیک را عملی کند.
هدف استراتژی های گیمیفیکیشن چیست؟
طراحی بازی می تواند رفتار، حفظ مشتری و مشارکت کاربران را برای انجام وظایف مورد نظر بهبود بخشد.ارزش آن این است که کارهای جذاب در ابتدا خسته کننده را جذاب تر و حتی سرگرم کننده تر کند، مانند یادگیری بیشتر در مورد مکانیسم های محصولات مالی یا پر کردن پرسشنامه های ارزیابی شایستگی مالی.هنگامی که در محل کار اعمال می شود، می تواند به معنای ایجاد تعامل، بهبود نتایج کسب و کار و متعهد ساختن کارکنان به اهداف خود باشد.
نمونه هایی از گیمیفیکیشن اعمال شده در تجارت
۱-تحصیلات
اصول بازی تا حد زیادی و با موفقیت برای آموزش برای تشویق مشارکت دانش آموزان استفاده شده است.به عنوان مثال، شرکت Minecraft، یک برنامه آموزشی مبتنی بر بازی است تا به دانشآموزان یاد دهد که چگونه کدنویسی کنند و از طریق گیمیفیکیشن با فراگیران درگیر شوند.
Archy یک برنامه گیمیفیکیشن یادگیری است که به ایجاد محتوای دوره و گیمیفی کردن یک کلاس درس با آزمونها، بازیها و ویدیوهای تعاملی کمک میکند.در نهایت، Duolingo از تکنیک های موثر بازی برای یادگیری سریع زبان ها استفاده می کند. برای افزایش تعامل، نمرات بالا در بازی های یادگیری به شما امکان دسترسی سریعتر به درس های خاص را می دهد. تعامل اجتماعی با گزینه رقابت با سایر کاربران Duolingo در سراسر جهان ترویج می شود.
۲-سلامتی و تندرستی
پوکمون برو! یک برنامه واقعیت افزوده است که در آن کاربران می توانند شخصیت های پوکمن را هنگام دویدن یا راه رفتن پیدا کنند و با آن مبارزه کنند. این نمونه ای از استفاده از مکانیک های گیم پلی در بازار تناسب اندام است. این یکی از پرکاربردترین و سودآورترین اپلیکیشن های موبایل در سال ۲۰۱۶ بود که بیش از ۵۰۰ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده است.
اپلیکیشن Nike Run Plus نمونه دیگری از کاربرد تکنیک های بازی در تناسب اندام است. این برنامه به شما این فرصت را می دهد که در حین انجام تست دویدن در سطوح تناسب اندام خود امتیاز و بازخورد زنده دریافت کنید و با افزودن عناصر گیمیفیکیشن به شما انگیزه می دهد تا بیشتر تمرین کنید.برای مدیتیشن، برنامه Headspace تکمیل و تسلط مشتریان را در سطح مراقبه قبل از رفتن به بخش پیشرفته بهبود می بخشد تا تعامل کاربر را افزایش دهد.
۳-محل کار
گیمیفیکیشن نیز به طور گسترده ای برای بهبود مشارکت کارکنان به کار می رود.FreshDesk نمونه ای از گیمیفیکیشن در محل کار است. این نرمافزار پشتیبانی مشتری آنلاین مبتنی بر ابر، پشتیبانی میز راهنمایی را برای کارمندان با تمام اتوماسیونهای هوشمند فراهم میکند تا به لطف مکانیک بازی، کارها را به روشی خندهدار سریعتر انجام دهند.
۴-دارایی، مالی، سرمایه گذاری
EDUprofiler توسعه یافته توسط Neuroprofiler به سرمایه گذاران خرد کمک می کند تا مکانیسم های محصولات مالی مانند اوراق قرضه، سهام یا مشتقات را بهتر درک کنند.رابط کاربری گیمی شده آن، یادگیری این مکانیسم های گاهی پیچیده را برای همه آسان می کند. Neuroprofiler همچنین یک RISKprofiler و یک ESGprofiler را ارائه می دهد تا به موسسات مالی کمک کند تا پروفایل های سرمایه گذاری مشتریان خود را به روشی تعاملی و دقیق به لطف عناصر بازی، نظریه بازی و امور مالی رفتاری ارزیابی کنند.
مطالب مرتبط: