وقتی نوبت به بسیاری از روندهای فناوری که بر زندگی ما تأثیر می گذارد، می رسد، صنعت جهانی بازی های ویدیویی ۹۰ میلیارد دلاری اغلب یکی از اولین مکان هایی است که بسیاری از مردم می توانند آنها را در عمل ببینند. این موضوع در مورد هوش مصنوعی (AI)، واقعیت مجازی و افزوده (VR/AR)، بلاک چین، و بهویژه داغترین کلمه امروزی یعنی متاورس صادق است. بازیهای ویدیویی از جوانی از آن لذت میبردیم بسیار تکامل یافتهاند، و گیمرهای امروزی به کاوش در جهانهای سه بعدی واقعی و تعامل با صدها یا هزاران بازیکن دیگر در زمان واقعی عادت کردهاند. زیرساختهایی که توسعهدهندگان بازیها برای فعال کردن این کار ایجاد کردهاند، بر اساس برخی از پیشرفتهترین فناوریها، از رایانههای پرقدرت گرفته تا ۵G فوقسریع و شبکههای ابری، ساخته شده است. بنابراین بیایید نگاهی به هیجانانگیزترین و مهمترین روندهای تاثیرگذار بر دنیای پرشتاب بازی در ۱۲ ماه آینده بیندازیم.در این مقاله به معرفی فناوری های گیمینگ ۲۰۲۲ می پردازیم:
۱٫ بازی های ابری (Cloud gaming)
از زمان تولد بازیهای ویدیویی خانگی در دهه ۱۹۷۰، بازیکنان نیاز به ارتقاء به یک کنسول یا رایانه جدید را هر پنج یا چند سال یک بار برای اطمینان از اینکه میتوانند جدیدترین و بهترین نسخهها را پخش کنند، پذیرفتهاند. اما این پارادایم ممکن است به پایان برسد.تقریباً همه بازیکنان بزرگ در تجارت بازی های ویدیویی اکنون بازی های خود را از طریق خدمات اشتراک مبتنی بر ابر از جمله مایکروسافت، سونی، گوگل، انویدیا، تنسنت و آمازون ارائه می کنند. در این مدل، گیمرها نیازی به خرید و ارتقای مداوم سختافزارهای گرانقیمت مانند کنسولها یا پردازندههای گرافیکی رایانه شخصی ندارند و آنها را در خانههای خود نگه میدارند – تلویزیونهای هوشمند و دستگاههای پخش سبک وزن مانند Chromecast یا FireTV همه چیز مورد نیاز هستند.
همه چیز در مرکز داده ابری اتفاق میافتد و خروجی به شکل پخش ویدئو به خانهها ارسال میشود. علاوه بر این، گسترش مداوم شبکه های فوق سریع مانند ۵G ما را به نقطه ای می رساند که این روش جدید ارائه بازی ها برای افراد بیشتری از همیشه قابل دسترسی خواهد بود. در مجموع، اگرچه این یک نتیجه قطعی نیست که سیستم های اختصاصی بازی خانگی از زندگی ما ناپدید می شوند، سال ۲۰۲۲ سالی است که در آن شاهد خواهیم بود که متحرکان و تکان دهنده های صنعت منابع بیشتری را پشت سر چشم انداز خود از یک آینده استریمینگ و مبتنی بر ابر استفاده می کنند.
۲٫ واقعیت مجازی(Virtual Reality)
گیمرها از مدتها قبل، به طور کامل از VR استفاده کردند. به ویژه در پنج سال گذشته رشد تدریجی در جذب بازی های VR با تعداد فزاینده ای از فرنچایزهای مطرح مانند Grand Theft Auto، Minecraft و Doom از طریق فناوری های هدست قابل دسترسی بوده است. واقعیت افزوده (AR) – که از زمان Pokemon Go، شش سال پیش هنوز اجرای بازیهای اصلی موفقی نداشته است،واقعیت افزوده (AR) – VR قرار است برخی از هیجانانگیزترین تجربههای بازی در سال آینده را ارائه دهد.
به لطف کاهش قیمت سخت افزار، هدست های مصرفی مانند Meta Quest 2 به طور فزاینده ای مقرون به صرفه می شوند. آنها همچنین از توانایی عملکرد هم به عنوان دستگاههای مستقل و هم از اتصال به رایانههای شخصی بازی برای استفاده از سختافزار اختصاصی خود بهره میبرند تا تجربههای VR غوطهورتر و غنیتر از گرافیک را فراهم کنند. در آینده نزدیک، واقعیت مجازی ابری میتواند به واقعیت تبدیل شود و اندازه هدستها را بیشتر کاهش دهد. در سال ۲۰۲۲ حتی ممکن است شاهد عرضه هدست واقعیت مجازی اپل باشیم که مدت ها شایعه شده بود، که می تواند همان تأثیری را که آیفون روی بازی های تلفن همراه داشت، بر روی بازی های VR داشته باشد.
۳٫ متاورس(The Metaverse)
در حالی که فیسبوک و مایکروسافت به شدت از برنامههای خود برای ایجاد دنیای آنلاین همهجانبه و پایدار برای کار و اوقات فراغت صحبت میکنند، میلیونها گیمر قبلاً عادت کردهاند در جهانهای مجازی گرد هم آیند تا در هر نوع سرگرمی، از شطرنج گرفته تا همدیگر را منفجر کنند. موشک ها در سال ۲۰۲۲، این ایده در مورد جهان های درون بازی گسترش می یابد تا به اشکال دیگر سرگرمی مانند کنسرت های موسیقی در فورتنایت یا پاپ آپ های مارکتینگ در دنیای بسیار محبوب Roblox بی شک تأثیر زیادی بر صنعت و فرهنگ خواهد داشت. بازی ها. به طور فزایندهای، بزرگترین بازیها و فرنچایزها خود را بهعنوان «پلتفرمها» تغییر کاربری میدهند، که امکان ایجاد طیف بسیار انعطافپذیرتری از تجربیات کاربر را فراهم میکند.
در حالی که ممکن است افرادی همچنان بخواهند وارد آخرین Call of Duty شوند تا به دوستان خود شلیک کنند، دیگران در این دنیاها فضایی برای شرکت در معاشرت، چت یا سایر اشکال تعامل مشترک پیدا خواهند کرد. سازندگان بازی از طریق افزایش وفاداری خود به عنوان مشترک یا از طریق تبدیل آنها به مخاطبی اسیر برای بازاریابان با هر سلیقه، ارزشی را در جذب بازیکنان به پلتفرمهای خود خواهند یافت. این روند همه موارد دیگری را که در این مقاله ذکر شده است، به ویژه مورد بعدی در لیست ما گره می زند
۴٫ NFT ها و بلاک چین (NFTs and blockchain)
تا حدودی بحث برانگیز، چندین نفر از بزرگترین سازندگان بازیها (مانند اسکوئر انیکس و یوبیسافت) اعلام کردند که قصد دارند توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) را در بازیهای خود بسازند تا به بازیکنان اجازه برنده شدن، کسب درآمد و تجارت آیتمهای منحصربهفرد درون بازی را بدهند. در سال ۲۰۲۲، این احتمال وجود دارد که شاهد تحقق برخی از این برنامه ها باشیم.این ایده در میان همه گیمرها محبوب نیست، به خصوص که بسیاری این توکن ها را به عنوان استفاده بیهوده از انرژی می دانند. این به دلیل قدرت پردازش زیادی است که برای اجرای الگوریتمهای بلاکچین مورد نیاز برای عملکرد آنها لازم است.
با این حال، با اعلام ناشران بازی مبنی بر اینکه آینده ای قوی برای همگرایی بازی ها و NFT ها و تمایل آشکار به خرج کردن پول برای تحقق آن می بینند، احتمالاً به واقعیت تبدیل خواهد شد.روند رو به رشد دیگری را می توان در انفجار بازی های «بازی برای کسب درآمد» مشاهده کرد که به گیمرها برای شرکت در بازی روزانه با ارزهای دیجیتال پاداش می دهند. Axie Infinity بیش از یک میلیون کاربر فعال روزانه دارد که برخی از آنها بیش از ۲۵۰ دلار در روز درآمد دارند. این در برخی از کشورهای در حال توسعه که این بازی به طور گسترده ای در آنها انجام می شود، درآمد بسیار مناسبی است!
۵٫ ورزش الکترونیکی (Esports)
Esports اصولاً به تکامل بازیهای ویدیویی اشاره دارد تا جنبههایی را که معمولاً با ورزشهای حرفهای مرتبط هستند، مانند تماشاگران زنده، مسابقات، لیگها، حمایتهای مالی و بازیکنان در بر گیرد. در سال ۲۰۲۲، Esports به عنوان یک رویداد رسمی در بازیهای آسیایی ۲۰۲۲ اولین حضور خود را در یک تورنمنت بزرگ بینالمللی چند ورزشی نشان میدهد. مانند بسیاری از انواع سرگرمی های دیجیتال، بازی های ورزشی در طول همه گیری کووید-۱۹ محبوبیت زیادی پیدا کرد و برای اولین بار در سال ۲۰۲۱ بیش از ۱ میلیارد دلار درآمد ایجاد کرد که اکثریت آن از حقوق رسانه ها و حمایت مالی می شد و پیش بینی می شود که به نزدیک به ۲ دلار افزایش یابد. میلیاردها نفر در سال ۲۰۲۲٫ علاوه بر این، ۷۳ میلیون بیننده برای تماشای فینال مسابقات قهرمانی جهانی لیگ افسانه ها در سال ۲۰۲۱ – افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰، و انتظار می رود که این رکورد یک بار دیگر در سال ۲۰۲۲ شکسته شود. این نشان می دهد که بازی واقعاً به یک ورزش تماشاگر تبدیل شده است، و در طول سال آینده، میتوان انتظار داشت که تعداد بازیکنان حرفهای و تعداد جوایز همچنان در حال گسترش باشد.
مطالب مرتبط: