بسیاری از کسب و کارها در حال حاضر نقشه های بازاریابی دیجیتال خود را برای سال ۲۰۲۳ و پس از آن ترسیم می کنند. کسب و کارهای هوشمند به دنبال جدیدترین روندها هستند تا نتایج و تأثیر خود را به حداکثر برسانند. در اینجا برخی از بزرگترین روندهای تاثیرگذار بر بازاریابی دیجیتال که می تواند به رشد موفقیت شما کمک کند، آورده شده است.در این مقاله به معرفی ترندهای دیجیتال مارکتینگ ۲۰۲۳می پردازیم:
۱-متاورس
متاورس یکی از موضوعات مورد بحث در بازاریابی دیجیتال است. متاورس اصطلاح گسترده ای است که انواع تجربیات مجازی همه جانبه ای را که معمولاً با دیگران به صورت آنلاین اتفاق می افتد، توصیف می کند. استارباکس، نایک و برندهای بزرگ بیشماری از تجربیات متاورس خود خبر داده اند. در حالی که هیجان زیادی برای متاورس وجود دارد، بیشتر مشاغل هنوز موارد استفاده عملی (یا بازگشت سرمایه) ندارند.
الان چه کاری میتوانید انجام دهید؟ شروع به آزمایش با متاورس کنید و شخصاً خود را غرق کنید. به دنبال فرصت های نوظهور برای کسب و کار خود باشید تا در آن شرکت کنید و دیگران را در صنعت خود زیر نظر داشته باشید. متاورس هنوز برای اکثر مشاغل آزمایشی است، بنابراین نگران ورود همه جانبه نباشید.
۲-هوش مصنوعی
هوش مصنوعی (AI) قدرت تمام بازاریابی را دارد. یکی از روندهای آرام در بازاریابی دیجیتال در چند سال گذشته، ادغام هوش مصنوعی در تقریباً هر کانال بازاریابی دیجیتال بوده است. الگوریتمها پستهای رسانههای اجتماعی، نتایج جستجویی که میبینید و حتی تبلیغات نمایش داده شده به شما را تعیین میکنند. هوش مصنوعی بازاریابی را هوشمندتر میکند و مشتریان را به محصولات و پیامهای دقیقاً مناسب متصل میکند.
الان چه کاری میتوانید انجام دهید؟ بررسی کنید که هوش مصنوعی چگونه جنبههای اصلی کانالهای بازاریابی دیجیتالی را که استفاده میکنید تغییر میدهد. درک کنید که الگوریتمها چگونه بر نتایج شما تأثیر میگذارند و استراتژی محتوای خود را برای استفاده از آن بهینه کنید.
۳-تجربه مشتری
اکثر الگوریتمها و هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال برای یک چیز بهینه میشوند. ایجاد تجربه کاربری بهتر، زیرا این چیزی است که بیشترین اهمیت را دارد. به عنوان مثال، بهروزرسانیهای بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) در سال جاری بر ارائه مفیدترین محتوا برای کاربران متمرکز شده است. الگوریتم ها را شکست دهید و مشتریان خود را با تمرکز بیشتر بر تجربیات آنها خوشحال کنید.
الان چه کاری میتوانید انجام دهید؟ با تمرکز بر مشتری و بهینه سازی تجربه آنها به بازاریابی دیجیتال خود در آینده کمک کنید. همه الگوریتمها مبتنی بر بهبود تجربه کاربر هستند—بنابراین این به شما کمک میکند از بهروزرسانیهای الگوریتم آینده محافظت کنید.
۴-فیلم های کوتاه
TikTok و Instagram Reels فیدهای رسانه های اجتماعی و توجه مصرف کنندگان را به خود اختصاص داده اند. شکی نیست که این قالب فقط به رشد خود ادامه خواهد داد. برای اینکه کسبوکارها مرتبط بمانند، باید در کانالها و قالبهایی که مشتریانشان هستند ظاهر شوند. خبر خوب این است که فرمتهای ویدئویی کوتاه راه خود را به ابزارها و برنامهریزیهای مدیریت رسانههای اجتماعی باز میکنند، بنابراین برنامهریزی و ارسال پست برای کسبوکارها در سال آینده آسانتر میشود.
الان چه کاری میتوانید انجام دهید؟ اگر شخصاً در این قالب ها فعال نبوده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است. تماشای Reels و TikToks را شروع کنید تا درک درستی از قالب، محتوا و جذابیت کسب کنید. در مرحله بعد، شروع به ارسال و آزمایش محتوای ویدیویی کوتاه برای کسب و کار خود کنید. راه موفقیت خود را در این پلتفرم های قدرتمند که زمان و توجه زیادی به دست آورده اند را آزمایش کنید و یاد بگیرید.
۵-پیام های ساده و پاک
با فراگیر شدن ویدیوهای کوتاه و کاهش مدام توجه، کسبوکارها با چالشی بزرگتر از همیشه روبرو هستند. کسبوکارها باید بتوانند با صدای کوتاه و سریع ارتباط برقرار کنند تا توجه خود را در دستگاههای تلفن همراه جلب کنند.الان چه کاری میتوانید انجام دهید؟ زمان بیشتری را صرف ایجاد پیام های کوتاه تر و ساده تر کنید. اولویت های بازاریابی و برند خود را در نظر بگیرید و آنها را به جملات کوتاه یا ایده های سریع تبدیل کنید. خود را برای کپی کردن فرمت های ویدیوی کوتاه محبوب و کوتاه کردن پیام های خود به چالش بکشید.
۶-اینفلوئنسرها
اینفلوئنسرها داغ هستند. از آنجایی که فضای تبلیغاتی بیشتر و بیشتر به هم ریخته می شود، کسب و کارها باید راه های جدیدی برای حضور در مقابل مخاطبان هدف خود بیابند. به طور فزاینده ای، کسب و کارها می توانند فرصت هایی برای شکستن سر و صدا با محتوای ارگانیک از طریق اینفلوئنسرها پیدا کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ سالهاست که در حال افزایش است و این روند تنها زمانی ادامه خواهد داشت که اینفلوئنسرها مخاطبان بزرگتر و بزرگتری را ایجاد کنند که برای انتخاب بازاریابان آماده هستند.الان چه کاری میتوانید انجام دهید؟ فرصت های تحقیق برای ادغام اینفلوئنسرها در برنامه بازاریابی خود برای سال آینده. بررسی کنید که چگونه رقبا یا سایر صنایع شما از تأثیرگذاران برای رشد نتایج استفاده می کنند
۷- وکالت از کارکنان
حمایت از کارمندان در مورد این است که تیم یا کارمندان شما از طرف کسب و کار صحبت کنند و به اشتراک بگذارند. کسب و کارهای بیشتر و بیشتری به قدرت کارمندان خود پی می برند. پروفایل ها و داراییهای شخصی کارکنان اغلب در دسترسی بیشتر به افراد بیشتر از حسابها و داراییهای تجاری مؤثرتر هستند. استفاده از این قدرت یک فرصت استفاده نشده است – به ویژه در بازاریابی تجارت به کسب و کار (B2B).
الان چه کاری میتوانید انجام دهید؟ فرصتی را برای کارمندان ارزیابی کنید تا در تلاش های بازاریابی شما مشارکت کنند و برنامه ای برای مشارکت آنها ایجاد کنید. یک برنامه تعامل معمولاً شامل آموزش، ابزار و منابعی برای برانگیختن کارکنان برای صحبت از طرف کسب و کار است.
۸-لینکدین به عنوان یک نیروگاه B2B
لینکدین سالهاست که وجود داشته است، اما اخیراً رکورد رشد و تعامل را به ثبت رسانده است. انتظار می رود در دو سال ۲۵ درصد از تبلیغات B2B را به خود اختصاص دهد. فرصت رو به رشدی برای کسب و کارها وجود دارد تا از این پلتفرم برای رشد استفاده کنند. با این حال تعداد کمی از مشاغل از این مزیت استفاده می کنند. حدس من این است که لینکدین فقط به رشد خود ادامه خواهد داد و فرصت بیشتر خواهد شد. زود بپرید تا به طور نامتناسبی برنده شوید.الان چه کاری میتوانید انجام دهید؟ لینکدین را به صورت استراتژیک در برنامه های خود قرار دهید. محتوای خود را بهینه کنید مخاطبان خود را افزایش دهید و به دنبال ویژگی ها و فرصت های جدید برای تسریع موفقیت خود باشید.
۹-تمرکز بر مبانی
در حالی که به راحتی می توان با متاورس، وب ۳٫۰، NFT ها و هوش مصنوعی منحرف شد، واقعیت بازاریابی دیجیتال این است که پایه های بازاریابی دیجیتال هنوز هم بخش عمده ای از نتایج را برای اکثر مشاغل تشکیل می دهد. بنیادهایی مانند وب سایت، سئو، ایمیل، رسانه های اجتماعی، تبلیغات دیجیتال، مدیریت جامعه و مدیریت شهرت به طور نامتناسبی به نتایج شما کمک می کنند.الان چه کاری میتوانید انجام دهید؟ با رشد نتایج خود در این زمینه های کلیدی، یک مزیت رقابتی به دست آورید. برنامه ای برای بهینه سازی و گرفتن سریعتر نتایج بهتر از تلاش های موجود خود داشته باشید.
مطالب مرتبط: