در حالی که ممکن است به نظر برسد که لینکدین فقط برای جویندگان کار است، شبکه اجتماعی همچنین ثابت کرده است که یک ابزار قدرتمند برای فروشندگان، به ویژه در سراسر چشم انداز B2B است.اکنون بیش از هر زمان دیگری، مشتریان بالقوه هر جا که میگردند، با پیشبینیهای فروش مواجه میشوند – به این معنی که برای جلب توجه دیگران، بسیار بیشتر از یک ایمیل سرد سنتی طول میکشد.در ااین مقاله به ابزار فروش قدرتمند با لینکدین می پردازیم:
لینکدین محبوبترین شبکه اجتماعی جهان برای حرفهایهای کسبوکار است . به احتمال زیاد اکثر مشتریان بالقوه شما یک پروفایل دارند و از این پلتفرم برای شبکهسازی استفاده میکنند. اگر به طور مداوم با روشهای جستجوی سنتی با موانعی روبرو میشوید، ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که فکر بیشتری برای استفاده از لینکدین به عنوان یک منبع فروش داشته باشید.
۷ روش آسان برای استفاده از لینکدین برای جستجوی فروش
در این مقاله، ما هفت راه برتر را که LinkedIn میتواند به شما کمک کند از نویز و چشمانداز با موفقیت عبور کنید، ارائه میکنیم.
نحوه جستجو در لینکدین
مانند یک شبکه اجتماعی سنتی، لینکدین به شما امکان می دهد با سایر کاربران ارتباط برقرار کرده و ارتباط برقرار کنید. در این مورد، این کاربران به طور اتفاقی خریداران بالقوه هستند. اگرچه ممکن است به سادگی ارسال درخواست دوستی به نظر برسد، اما چیزهای بیشتری برای تبدیل اتصالات شما به مشتریان واقعی وجود دارد که پول پرداخت می کنند.ترفند استفاده از لینکدین به عنوان یک پلتفرم فروش موثر، دانستن همه قابلیتهای آن و نحوه استفاده از آنها به نفع خود است. بیا شروع کنیم.
۱- پروفایل خود را برای فروش مناسب کنید!
یکی از اولین قوانین فروش این است که تاثیر اولیه خوبی بر مشتریان احتمالی خود داشته باشید. در لینکدین، اولین برداشت ها بر اساس پروفایل شما شکل می گیردصفحه پروفایل شما باید بازتاب مستقیم برند حرفه ای شما باشد. به عنوان یک نماینده فروش، مهم است که دستاوردهای شغلی خود را برجسته کنید و همچنین اطلاعاتی درباره شرکتی که در آن کار می کنید و محصول یا خدماتی که می فروشید ارائه دهید.هدف این است که قابل دسترس و معتبر باشد. بهترین بخش این است که شما نیازی به ایجاد تغییرات شدید در صفحه خود ندارید، فقط چند ترفند کوچک اینجا و آنجا انجام دهید.
در اینجا چند ازبهترین روش برای بهینه سازی پروفایل خود برای فروش وجود دارد:
یک عکس حرفه ای از خودتان آپلود کنید:
با افزودن یک عکس حرفه ای، پروفایل شما شخصی تر می شود و به افراد کمک می کند تا نام خود را نشان دهند.
یک عنوان توصیفی درج کنید:
این همان چیزی است که مشتریان بالقوه وقتی در نتایج جستجو و در بالای صفحه پروفایل خود ظاهر می شوند، مشاهده خواهند کرد. شما می خواهید ارتباطات شما بدانند که شما کی هستید و چه می کنید.فقط عنوان شغلی خود را در این بخش قرار ندهید. شما می خواهید متمایز شوید، نه با هم ترکیب شوید. در عوض، از عنوانی استفاده کنید که خلاقانه تر و توصیفی تر باشد.
برای مثال، اگر نرمافزار حسابداری B2B را میفروشید و مخاطبان کسبوکارهای کوچک را هدف قرار میدهید، یک عنوان قانعکننده میتواند این باشد: «من به کسبوکارهای کوچک کمک میکنم تا امور مالی خود را به طور مؤثرتری مدیریت کنند». آن را کوتاه و ساده نگه دارید.
مهارت ها و تاییدات خود را اضافه کنید:
یک عامل کلیدی در طول فرآیند فروش ایجاد اعتماد است. اگرچه ممکن است ساده به نظر برسد، اما برداشتن یک فهرست از مهارتها و تأیید ارتباطات شما فوراً اعتبار شما را افزایش میدهد و شما را از نظر افرادی که به آنها میفروشید قابل اعتمادتر میکند.
۲-شرکت هایی را دنبال کنید که مشتریان بالقوه شما در آنها کار می کنند:
لینکدین به شما این امکان را می دهد که سازمان ها را «دنبال کنید» و از به روز رسانی ها و تغییرات شرکت مطلع شوید. برای جلوگیری از بهم ریختگی فید خود، فهرستی از تنها حسابهای هدف برتر خود را برای دنبال کردن تهیه کنید.شما میخواهید در صدر بهروزرسانیها و تغییرات شرکتهای بزرگ بمانید، زیرا اینها معمولاً فرصتهای خوبی برای دسترسی به مشتریان بالقوهتان در آن شرکتها هستند.
برای مثال، فرض کنید یکی از بالقوههای شما در شرکتی کار میکند که به تازگی پستی درباره دریافت دور جدیدی از سرمایهگذاری خطرپذیر به اشتراک گذاشته است. این یک بهانه عالی برای ارتباط با مخاطب خود است، به آنها بابت بودجه تبریک می گویید و ببینید که آیا اتصال منطقی است یا خیر.
۳-محتوای اصلی ایجاد و به اشتراک بگذارید:
همانطور که قبلا ذکر شد، لینکدین یک پلت فرم فوق العاده مفید برای ایجاد برند حرفه ای شما و ایجاد اعتبار در بین همکاران و همتایان شما است. اگر در برندسازی شخصی تازه کار هستید، ایجاد محتوای اصلی لینکدین یک مکان عالی برای شروع است.
برای یافتن موضوعاتی که مشتریان احتمالی شما به آنها اهمیت می دهند، تحقیق کنید. در مورد آن موضوعات بنویسید و از به اشتراک گذاشتن تخصص شخصی خود نترسید. اگر رسانه بصری تری را ترجیح می دهید، ویدیوها گزینه ای به همان اندازه موثر هستند.هنگامی که محتوای شما منتشر شد، به یاد داشته باشید که آن را تبلیغ کنید و همچنین با مقالات یا ویدیوهای دیگری که مشاهده می کنید در شبکه خود به اشتراک گذاشته می شوند، تعامل داشته باشید.
۴- به گروه های لینکدین بپیوندید و فعال باشید:
گروه های لینکدین منبع خوبی برای مشارکت بیشتر در صنعت شما، به اشتراک گذاشتن تخصص شما و ارتباط با خریداران بالقوه هستند. وقتی تصمیم میگیرید به کدام گروه بپیوندید، خود را به جای افراد بالقوه خود قرار دهید: آنها به چه چیزی اهمیت میدهند؟
به عنوان مثال، اگر مخاطبان هدف شما تصمیم گیرندگان منابع انسانی هستند، به گروه هایی بپیوندید که بر منابع انسانی و مدیریت استعداد متمرکز هستند. هنگامی که گروه های مناسب را برای پیوستن پیدا کردید، حتماً با دیگران گفتگو کنید، اعتبار خود را ایجاد کنید و شروع به ایجاد روابط کنید.اگرچه این روش مدتی طول می کشد تا نتایج حاصل شود، اما زمانی که مسیر شما با سرنخ های با کیفیت بالا پر شود، تلاش های شما در دراز مدت نتیجه خواهد داد.
۵-به بهترین شیوه های LinkedIn InMail پایبند باشید!
وقتی صحبت از استفاده از ویژگی پیام مستقیم لینکدین، InMail می شود، با احتیاط قدم بردارید. ممکن است وسوسه شوید که مشتریان احتمالی خود را مستقیماً InMail کنید، اما اگر آنها به ایمیلها و تماسهای تلفنی شما پاسخ نمیدهند، بعید است که اکنون پاسخ دهند.با در نظر گرفتن این موضوع، استفاده از InMail برای جستجوی موفقیت آمیز امکان پذیر است، تا زمانی که در مورد آن متفکر باشید.
این مربوط به خریدار است نه شما
به یاد داشته باشید که همیشه حوزه فروش خود را به گونه ای ساختار دهید که مشتری بالقوه را در مرکز پیام شما قرار دهد. این برای هر شکلی از دسترسی سرد صدق می کند، به ویژه در لینکدین InMailاز InMail به عنوان فرصتی برای ارائه ارزش بیشتر استفاده کنید و از استفاده بیش از حد از “من” دور شوید. تمرکز پیام شما باید روی کارهایی باشد که می توانید برای کمک به حل مشکل مشتری احتمالی انجام دهید، نه اینکه چرا آنها باید از شما خرید کنند.
جزئیات را از پروفایل آنها درج کنید!
امروزه، پیامهای لینکدین افراد به اندازه صندوق ورودی ایمیل آنها شلوغ شده است. اگر میخواهید پیام خود را تقویت کنید و InMail خود را متمایز کنید، ایده خوبی است که با استفاده از اطلاعات پرومشتری، ارتباط خود را شخصی کنید. این نشان می دهد که شما تحقیقات خود را انجام داده اید.
۶-مخاطبین LinkedIn خود را برای تقویت بیشتر روابط صادر کنید!
پس از اینکه زمان و تلاش خود را برای ایجاد روابط با ارتباطات خود صرف کردید، ممکن است زمانی فرا برسد که بخواهید مکالمات را از روی پلت فرم حذف کنید. لینکدین به شما امکان می دهد هر مخاطبی را بدون در نظر گرفتن اینکه به آنها متصل هستید یا خیر صادر کنید.
این مراحل را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه مخاطبین LinkedIn خود را صادر کنید:
- ۱٫ در بالای صفحه اصلی خود، روی “من” در زیر عکس پروفایل خود کلیک کنید.
- ۲٫ از منوی کشویی، “Settings & Privacy” را انتخاب کنید.
- ۳٫ در زیر برگه حریم خصوصی، روی “چگونه لینکدین از داده های شما استفاده می کند” کلیک کنید.
- ۴٫ به گزینه “دریافت یک کپی از داده های خود” بروید و “تغییر” را انتخاب کنید.
- ۵٫ در زیر “چیزی خاص می خواهید؟” گزینه، کادر “اتصالات” را علامت بزنید.
- روی «درخواست بایگانی» کلیک کنید.
از اینجا، ایمیلی حاوی لینک دانلود فایل ZIP دریافت خواهید کرد که به شما امکان می دهد لیست اتصالات LinkedIn خود را صادر کنید.اکنون که راهی برای دسترسی به اتصالات خود در خارج از لینکدین دارید، می توانید این روابط را همانطور که صلاح می دانید پرورش دهید. فقط به یاد داشته باشید که همیشه در رویکرد فروش خود درایت داشته باشید.
۷- شاخص فروش اجتماعی خود را بهبود بخشید!
تمام نکات ذکر شده در این مقاله نمونههایی از فروش اجتماعی هستند – کلمهای که برای توصیف ایده استفاده از رسانههای اجتماعی برای فروش به مشتریان بالقوه استفاده میشود. برای کمک به هدایت تلاشهای شما برای فروش اجتماعی، لینکدین ویژگی «شاخص فروش اجتماعی» (SSI) خود را راهاندازی کرد که به پروفایل هر کاربر امتیازی میدهد.
این امتیاز بر اساس چهار معیار اصلی محاسبه می شود:
ایجاد یک برند حرفه ای
یافتن افراد مناسب برای ارتباط
ایجاد روابط
درگیر شدن با بین
نمره SSI شما هر روز به روز می شود و پیشرفت شما را در هفته نشان می دهد. داشبورد SSI همچنین به شما نشان می دهد که چگونه در برابر افراد در صنعت خود رتبه بندی می کنید.
چشم انداز هوشمندانه تر، نه سخت تر
B2B در حال تکامل است، بنابراین روشی که شما به مشتریان بالقوه می فروشید نیز نیاز دارد. لینکدین ممکن است اساساً به عنوان یک پلتفرم برای مشاغل و جویندگان کار شروع شده باشد، اما ثابت شده است که منبع قدرتمندی برای انواع مختلف موارد استفاده – از جمله برای فروشندگان است.با در نظر گرفتن این نکات، شما آماده هستید تا لینکدین را با حداکثر پتانسیل خود به کار بگیرید.
مطالب مرتبط: