اینستاگرام از زمان آغاز به کار خود یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای مشاغلی بوده است که به دنبال گسترش حضور و دیده شدن محصول خود هستند. از آنجایی که اینستاگرام یک پلت فرم بسیار بصری است، یک ابزار بازاریابی رسانه اجتماعی عالی برای نمایش محصولات و خدمات جالب، نوآورانه، جالب و زیبا است. صنایعی مانند مد، غذا، مسافرت، زیبایی، دکوراسیون منزل، باغبانی و رویدادها با افزودن تعامل اینستاگرام به برنامه های بازاریابی خود از موفقیت چشمگیری برخوردار هستند.ما به اشتراک میگذاریم که چرا کسبوکارها میتوانند به طور قابل توجهی از یک حساب اینستاگرام سود ببرند و نکاتی برای بهینهسازی حضور شما در اینستاگرام ارائه میکنیم.در این مقاله به دلایل استفاده از اینستاگرام برای کسب و کار می پردازیم:
اینستاگرام چیست؟
بر اساس گزارش Statista، اینستاگرام یک پلتفرم رسانه اجتماعی بسیار محبوب برای اشتراک گذاری عکس و ویدیو با ۲ میلیارد کاربر ماهانه در سراسر جهان است. کاربران می توانند کارهای زیر را انجام دهند:
۱-پست های عکس یا ویدیو ایجاد کنید.
استوری اینستاگرام بسازید که به مدت ۲۴ ساعت در پروفایل شما زنده باشد. حلقههای اینستاگرام را ایجاد کنید که ویدیوهای کوتاه ۱۵، ۳۰ یا ۶۰ ثانیهای هستند (شبیه به TikToks)
۲-پخش زنده ویدیو
از طریق اپلیکیشن مستقیماً از برندهای تجارت الکترونیک خرید کنید.شرکت مادر اینستاگرام متا است که مالک فیسبوک نیز می باشد. اینستاگرام به جمعیت جوانتر پاسخ میدهد. Statista دریافت که تقریباً ۶۰٪ از کاربران اینستاگرام زیر ۳۴ سال و ۱۸٫۱٪ بین ۳۵ تا ۴۴ سال دارند. مشاغل می توانند از طریق اینستاگرام با نسل هزاره درگیر شوند و برای بازاریابی به Gen Z و سایر بخش ها قدرتمند است.
چرا کسب و کار شما باید در اینستاگرام باشد؟
این ۱۲ دلیل را بررسی کنید که چرا اینستاگرام به یک پلتفرم تجاری مهم تبدیل می شود و چگونه شرکت شما می تواند از استفاده از سایت رسانه های اجتماعی سود ببرد:
۱-افراد بیشتری از اینستاگرام استفاده می کنند!
اینستاگرام با ۲ میلیارد کاربر ماهانه، بهویژه در میان جوانان محبوبیت فوقالعادهای دارد. علاوه بر این، دادههای نشان میدهد که ۶۳ درصد از کاربران ایالات متحده روزانه به پلتفرم اجتماعی دسترسی دارند و ۹۷ درصد به صورت ماهانه از آن استفاده میکنند. با وجود این تعداد چشم در دسترس، هیچ محدودیتی برای موفقیت یک تجارت با یک استراتژی اختصاصی اینستاگرام وجود ندارد.
۲-مشاغل با هر اندازه می توانند در اینستاگرام پیشرفت کنند!
از آنجایی که اینستاگرام کاربران زیادی با نیازها و علایق متفاوت دارد، کسب و کارها در هر اندازه و در همه صنایع می توانند در این پلتفرم پیشرفت کنند. موفقیت یک شبه به دست نمی آید، اما اگر یک تیم بازاریابی بخواهد سازمان خود را روی نقشه قرار دهد، اینستاگرام می تواند کمک کند.
کسبوکارها میتوانند با حضور فعال و حفظ حداقل یک پست روزانه، آگاهی از برند را افزایش داده و با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند. اینگونه است که نامهای معروفی مانند کوکاکولا و آدیداس، و همچنین تعداد زیادی از کسبوکارهای کوچک، به طور موثر از اینستاگرام برای پیشرفت استفاده کردهاند.
۳-کسب و کارها می توانند از اینستاگرام کسب درآمد کنند!
راه های مختلفی برای کسب و کارها برای کسب درآمد در اینستاگرام وجود دارد:
۱-فروش مستقیم از اینستاگرام:
اینستاگرام به گونه ای تکامل یافته است که فروش تجارت الکترونیک روی پلتفرم را فعال می کند. برگه فروشگاه در صفحه اصلی اینستاگرام به کاربران کمک میکند تا برندها را مستقیماً از طریق پروفایلها، پستها یا استوریهای اینستاگرام کشف کرده و از آنها خرید کنند.
۲-پستهای قابل خرید:
اینستاگرام پستهای قابل خرید را ارائه میدهد که به کسبوکارها اجازه میدهد برچسبهایی را در عکسهای خود با لینکهایی که شامل توضیحات محصول، قیمت و قابلیت «خرید هماکنون» است، به محصولات خود اضافه کنند و کاربران را به یک فروشگاه آنلاین بکشاند.
۳-مشارکت با سفیران برند:
کسب و کارها می توانند از طریق پست های حمایت شده و بازاریابی وابسته با سفیران برند شریک شوند. این مشارکت ها می توانند به شما کمک کنند تا سرنخ های فروش بیشتری داشته باشید و فروش را افزایش دهید.
۴-اینستاگرام می تواند کسب و کار شما را مرتبط تر کند!
اینستاگرام راهی عالی برای نشان دادن این موضوع به مشتریان بالقوه است که بیش از یک شرکت بدون چهره هستید. به طور خاص، رویدادهای زنده و استوری های اینستاگرام می توانند شخصیت برند شما را به نمایش بگذارند.

۱-استوری اینستاگرام:
از استوری های اینستاگرام برای نشان دادن نگاهی از پشت صحنه به شرکت خود و افرادی که در آنجا کار می کنند استفاده کنید. برخی از نمونهها ویدیوهایی هستند که نشان میدهند محصولات چگونه ساخته میشوند، داستانهایی که کارمندان دفتر را در حال تعامل نشان میدهند، و مجموعهای از پستها که شرکت شما را در جامعه فعال نشان میدهند.
۲-رویدادهای زنده اینستاگرام:
رویدادهای لایو اینستاگرام راهی عالی برای ایجاد ارتباط، اعتماد و اعتبار با فالوورها است. شما می توانید جلسات پرسش و پاسخ زنده مشابه با پرسش و پاسخ Live Facebook را میزبانی کنید. مانند استوری های اینستاگرام، رویدادهای زنده می توانند نگاهی درونی به شرکت شما ارائه دهند.
۵-کسب و کارها می توانند با اینفلوئنسرها برای ایجاد آگاهی از برند شریک شوند!
استفاده از اینفلوئنسرها را برای ساختن برند خود در نظر بگیرید. اینفلوئنسرها کاربران سطح بالا و پرقدرت رسانه های اجتماعی هستند که فالوورهای زیادی دارند. آنها ممکن است افراد مشهور یا کاربران محبوبی باشند که محصولات و مارکها را تبلیغ میکنند و اغلب پیشنهادات جدیدی را به جریان اصلی معرفی میکنند.
یک اینفلوئنسر قابل اعتماد می تواند فروش شرکت شما را از طریق افزایش ROI بازاریابی دیجیتال و دسترسی به اطلاعات جمعیتی که معمولاً به آنها دسترسی ندارید، به سطح جدیدی برساند. وقتی اینفلوئنسرها را برای بازاریابی محصول خود جذب می کنید، آنها می توانند کسب و کار شما را تنها با چند پست برای هزاران یا حتی میلیون ها دنبال کننده به اشتراک بگذارند.
۶-هشتگ ها می توانند دید کسب و کار را در اینستاگرام افزایش دهند!
به عنوان یک کسب و کار جدید، ممکن است از رقابت مرعوب شوید. با این حال، با استفاده مناسب از هشتگ ها، می توانید شرکت خود را از گله جدا کنید.هشتگ های محبوب اینستاگرام – مانند #ShareaCoke کوکاکولا، #TweetFromTheSeat از Charmin و #MyCalvins از Calvin Klein – صنعت را تکان داده و به سنگ بنای فرهنگ پاپ تبدیل شده است که این برندهای محبوب را بیش از پیش شناخته شده است.حتی اگر شرکت شما کوچک باشد، استفاده موثر از هشتگ می تواند برای جدا کردن کسب و کار شما از جمعیت شگفت انگیز باشد.
۷-اینستاگرام به کسب و کارها کمک می کند تا به طور موثر با مشتریان ارتباط برقرار کنند!
جذب مخاطبان خود در رسانه های اجتماعی، هدف اصلی بازاریابی رسانه های اجتماعی یک تجارت است و اینستاگرام یک پلت فرم تعامل عالی است. با اینستاگرام، میتوانید هر روز مشتریان را با به اشتراک گذاشتن نظرات و نظراتشان درگیر کنید.
اینستاگرام بستری برای لایک کردن، کامنت گذاشتن و اشتراک گذاری پست های مورد علاقه کاربران است. هرچه تعداد لایک ها و کامنت های پست های اینستاگرام شما بیشتر باشد، شرکت شما بیشتر دیده می شود. میتوانید با گرفتن عکسهای باکیفیت، استفاده از هشتگهای محلی و همکاری با برندهای دیگر، لایکهای بیشتری دریافت کنید.
۸-اینستاگرام به کسب و کارها کمک می کند تا از قدرت موبایل استفاده کنند!
برخلاف فیس بوک و توییتر که به عنوان سایت های مبتنی بر مرورگر شروع به کار کردند، اینستاگرام به عنوان یک اپلیکیشن موبایل ایجاد شد. بر اساس دادههای eMarketer، کاربران موبایل ۸۸ درصد از زمان خود را صرف استفاده از اپلیکیشنها میکنند و اینستاگرام را به مقصدی طبیعی برای کاربران موبایل تبدیل میکند.
مراقب باشید که پست های اینستاگرام کسب و کار شما برای صفحه نمایش موبایل و دسترسی به موبایل بهینه شده باشند. سبک تمیز اینستاگرام در تضاد با نمای بهم ریخته تر فیس بوک است، بنابراین اولویت بندی پست های اینستاگرام به شما امکان می دهد دسترسی و تعامل خود را افزایش دهید.
۹-اینستاگرام به کسب و کارها کمک می کند تا رقبا را زیر نظر داشته باشند!
شرکت شما می تواند از اینستاگرام برای نظارت بر رقبای شما و نحوه تعامل آنها با فالوورهای خود استفاده کند. با دقت تماشا کنید تا مشخص کنید آنها چند بار پست می کنند، چه چیزی را پست می کنند و چگونه با فالوورهای خود ارتباط برقرار می کنند. شما می توانید از این اطلاعات برای تعریف بهتر استراتژی خود با درس گرفتن از اشتباهات آنها و الهام گرفتن از موفقیت های آنها استفاده کنید.اینستاگرام راه های زیادی برای خلاقیت کسب و کارها ارائه می دهد.
یک مزیت بزرگ برنامه اشتراک گذاری عکس، خلاقیتی است که ارائه می دهد. در اینستاگرام، تیم بازاریابی شما میتواند راههای جدیدی برای جلب توجه، جذب فالوور و افزودن مشتری ایجاد کند.با ترکیب کردن آن با مسابقات رسانه های اجتماعی، فریادها، تصاویر واضح، ویدیوهای تعاملی و موارد دیگر، به مردم نشان دهید که برند شما دارای شخصیت است و خرید کردن با شما جالب است.
۱۰-کسب و کارها می توانند از طریق تبلیغات اینستاگرام به مشتریان جدید دست یابند!
با تبلیغات اینستاگرام، می توانید با تبلیغات قابل تنظیم و ردیابی به مشتریان جدید دست پیدا کنید. جمعیت شناسی خاصی را هدف قرار دهید، به وب سایت خود پیوند دهید، و داده های ارزشمند کاربر را برای اطلاع رسانی به سایر کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود جمع آوری کنید.کسب و کارها می توانند از Instagram Insights برای بهبود استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنند. اگر استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی کسب و کار خود را شروع کرده اید، Instagram Insights می تواند اطلاعات خاص و مرتبطی در مورد اینکه چه کسانی دنبال کنندگان شما هستند و عملکرد محتوای شما چگونه است در اختیار شما قرار دهد.
از این داده ها برای اطلاع رسانی و بهبود سایر کمپین های بازاریابی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.Insights معیارهای کلیدی رسانههای اجتماعی و اطلاعاتی را در مورد سن، مکان، زمان صرف شده در برنامه و موارد دیگر ارائه میکند. همچنین می توانید ببینید که هر پست چقدر خوب عمل می کند و بهترین زمان از روز برای پست کردن چیست.
مطالب مرتبط: