صنعت رستوران و فست فود در ۱۰ سال گذشته بسیار تغییر کرده و امکان رقابت و توانایی به طور فزاینده ای دشوارتر شده است. ما شاهد ازدحام زیاد و صف های طولانی مردم در بسیاری از فضاهای رستوران و فست فود هستیم. تقریباً مانند فروشگاه های زنجیره ای رستوران ها هم گاه به گاه به دلیل ازدحام مشکلات زیادی را در عدم ارایه سرویس با کیفیت تجربه می کنند. مشتریان این روزها انتظار چیزهای مختلفی دارند. تمایز برای موفقیت و رشد بسیار مهم است. رستوران های فست فود تغییرات عمده ای در مارک و هویت خود ایجاد کرده اند و همگام شدن با این رشد یک برگ برنده برای هر رستوران و فست فود می باشد.
کیوسک، نسل جدید سفارشگیری در رستوران ها و فست فودهاست. با استفاده از این نرم افزار می توان فرآیند سفارشگیری و انتخاب غذا را آسانتر و جذابتر نمود و همچنین این امکان را به مشتریان میدهد که خودشان بتوانند با مشاهده ی تصویر غذا و محتویات آن،انتخاب بهتری داشته باشند.
مشتری پس از انتخاب غذای مورد نظرش با استفاده از سیستم پرداخت با کارت بانکی ( کارتخوان ) کیوسک سفارشگیر، مبلغ سفارش را در کوتاه ترین زمان پرداخت نموده و از دستگاه، فاکتور فروش دریافت می نماید. به محض انجام امور پرداخت، سفارش در سرور مرکزی ثبت شده و اطلاعات سفارش برای آشپزخانه ارسال می شود. در صورت درج شماره تماس، در هنگام سفارشگیری توسط مشتری، در کیوسک سفارشگیر، آماده شدن سفارش توسط پیامک به مشتری اطلاع رسانی می شود.
علت اصلی اینکه کیوسک ها یک دستگاه فوق العاده برای کسب و کار ها هستند موارد زیر می باشد:
انتخاب و سفارش آسان محصولات بر روی نمایشگر لمسی
دارای دستگاه پوز بر روی دستگاه وامکان پرداخت صورت حساب توسط کارت بانکی
دارای پرینتر برای صدور فیش و چاپ رسید یا فاکتور بعد از سفارش
قرار گرفتن اتوماتیک سفارش دهنده در لیست انتظار
امکان ایجاد فضا و منوی سفارشی برای کسب و کار های خاص
قابلیت پخش تصاویر و محتوای تبلیغی مورد نظر شما در زمان های کم ترافیک
پرتابل بودن دستگاه و قابلیت جابه جایی آسان به محل دلخواه
کیوسک های سفارشگیر می توانند به کاهش سربار کارمندان کمک کنند. کیوسک ها می توانند صندوقداران را در زمان عجله کمک کنند. کیوسک ها همچنین می توانند تنها گزینه سفارش در ساعات اوج مصرف باشند ، نیاز به صندوقدار را از بین می برند. هر سیستم POS برای کار با آن به یک کارمند نیاز دارد. کیوسک ها می توانندشرایط بهتری داشته باشند زیرا شما برای کار کردن با آنها به کارمندی نیاز ندارید. مشاغل همچنین باید کسی را در مورد نحوه استفاده از سیستم POS آموزش دهند. با این وجود کیوسک های سفارشگبر نیاز به آموزش کارمندان تقریباً و بدون نیاز دارند. کیوسک ها می توانند ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته ۳۶۵ روز در سال سفارش بگیرند ، هرگز استراحت نکنند ، به کارکنان ، بیکاری ، جبران خسارت کارگران ، اضافه کار یا افزایش حقوق نیاز ندارند.
بهبود کارآیی
کیوسک های سفارشگیر می توانند بستری را برای سفارش گیری سریع تر فراهم کنند. برای مشتریان ، انجام سریع تر سفارش می تواند به مدت زمان انتظار کمتر در صف تبدیل شود و حتی صف را عملا از بین ببرد. برای مشاغل ، سفارشات سریع تر وارد سیستم می شوند و به این معناست که تجارت می تواند بدون مشکل کار کند و مشتریان بیشتری را هندل کند.
افزایش کنترل کیفیت و مطابق با سفارشات
سفارشات کیوسک سفارشگیر معمولاً با دقت بیشتری ارسال می شوند زیرا سفارشی از مشتری به صندوقدار لازم نیست. ثابت شده است که مشتریان هنگام وارد کردن سفارشات به خودی خود از سازگاری سفارشات خود رضایت بیشتری دارند. مشتریان خوشحال اغلب به مشتریان دایم تبدیل می شوند.
بازاریابی و اطلاعات مشتریان
اطلاعات قدرتمند است. کیوسک های سفارشگیر می توانند مشتری بهتری را شناسایی کرده و داده های بهتری جمع آوری کنند. کیوسک های سفارشگیر به طور مداوم می توانند فروش بهتر و پیشنهادی بیشتری داشته باشند. فن آوری های پیشرفته تر کیوسک می تواند بر اساس کاربری که در حال سفارش است ، افزایش و پیشنهادهایی را ارائه دهد. احراز هویت توسط شماره های تلفن همراه به مشاغل این امکان را می دهد تا از طریق پیام کوتاه با مشتری ارتباط دو طرفه برقرار کنند. ارتباط بهتر با مشتری می تواند اطلاعات دقیق تری در مورد تجربه و نیازهای مشتری فراهم کند.
بهبود خدمات مشتریان
کیوسک های سفارشگیر می توانند به کارکنان اجازه دهند تا تمرکز خود را بر ارائه خدمات بهتر به مشتریان بگذارند ، نه اینکه تمرکز خود را بر روی گرفتن سفارش بگذارند. کیوسک ها می توانند منابع انسانی ارزشمندی را آزاد کنند تا آنچه را که بهتر از هر کیوسک انجام می دهند انجام دهند: سلام و احوالپرسی به مشتریان ، کمک رسانی ، آوردن غذای آنها روی میز ، پیشنهادات و پرسیدن تجربه آنها