شاید مدتی است که به راهاندازی یک فروشگاه آنلاین فکر میکنید، اما سخت است بدانید از کجا شروع کنید – به خصوص اگر تجربه تجارت الکترونیک ندارید. خوشبختانه، ابزارهای امروزی باز کردن یک فروشگاه آنلاین را آسانتر از همیشه میکنند.در این مقاله به شش مرحله پیاده سازی فروشگاه اینترنتی می پردازیم:
با دنبال کردن این شش مرحله، فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید.
۱- نام دامنه را انتخاب کنید.
برای فروشگاه آنلاین به آدرس سایت نیاز دارید. این یک تصمیم مهم است زیرا نشان دهنده شرکت شما خواهد بود. بهترین روش ها این است که نامی را انتخاب کنید که کوتاه، املای آسان و مرتبط با کسب و کار شما باشد.لیان سندرز، بنیانگذار Total Shape که مکملهای بهداشتی را میفروشد، میگوید: «بهتر است که یک نام دامنه منحصر به فرد و در عین حال معتبر پیدا کنید تا مطمئن شوید که وقتی فروشگاه آنلاین شما به صورت آنلاین قابل مشاهده است، مشکوک به نظر نمیرسید. تا آنجا که ممکن است، به منظور ایجاد آشنایی با مشتریان و مشتریان، آن را جذاب و آسان برای درک آن بسازید.
۲- یک پلتفرم تجارت الکترونیکی را انتخاب کنید.
چندین پلتفرم تجارت الکترونیک در دسترس است و دانش کدنویسی لازم نیست. برخی از آنها کارمزد ماهانه دریافت می کنند در حالی که برخی دیگر رایگان هستند، و بیشتر شامل هزینه هایی بر اساس درصدی از هر تراکنش می شوند. سندرز توصیه می کند پلتفرمی را انتخاب کنید که در عین حال کارآمد و مقرون به صرفه باشد.
سندرز میگوید: «درآمد کلان اما پرداخت نیمی از آن به هزینه اشتراک پلتفرم کاملاً بیمعنی است. “مطمئن شوید که در پلتفرم مناسب مشترک شده اید. پلتفرمی که بتواند تمام نیازهای تجارت الکترونیک شما را برآورده کند و در عین حال کم هزینه باشد.”
۳- پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را بیابید.
احتمالاً ایده ای در مورد آنچه می خواهید بفروشید دارید. سوال بعدی که باید از خود بپرسید این است که چگونه محصولات یا خدمات شما با آنچه در حال حاضر موجود است متفاوت خواهد بود.
جرمی هریسون، بنیانگذار Hustle Life، وبسایتی که به مردم کمک میکند تا مشکلات جانبی مانند راهاندازی یک فروشگاه آنلاین را پیدا کنند، میگوید: «من به رقابت و نحوه انجام کارها نگاه میکنم. “من راهی پیدا می کنم که چگونه می توانم آن را بهتر انجام دهم. این بخشی از تلاش شماست و همیشه باید قبل از شروع هر کاری انجام شود.”
۴- بازار هدف خود را تعیین کنید.
یکی دیگر از جزئیات مهم برای شناسایی بازار هدف شما است. با درک اینکه چه کسی محصولات شما را میخرد، میتوانید برندسازی، پیامها و تلاشهای بازاریابی خود را سفارشی کنید.
ارما ویلیامز، مالک The Pomade Shop که پمادهای موی کاملاً طبیعی را می فروشد، می گوید: «مخاطبان هدف خود را با نگاه کردن به مشتریان مشاغل مشابه پیدا کنید. “به آنچه که آنها دوست دارند توجه کنید و از آن زاویه برای آنها بازاریابی کنید. مشخص کنید که آنها در چه مکان هایی به صورت آنلاین و آفلاین معاشرت می کنند و شروع به بازدید از آن فضاها کنید تا آنها را بهتر بشناسید. سپس برنامه ای برای تعامل با آنها ایجاد کنید.”
۵- سایت خود را بهینه کنید.
شما نمی توانید فقط یک وب سایت راه اندازی کنید و انتظار داشته باشید که مردم شما را پیدا کنند. برای جذب ترافیک از طریق موتورهای جستجو باید بهینه شود. استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات محصول یک تاکتیک است، اما باید شروع کار باشد.
گیلاد رام، بنیانگذار Huan، شرکتی که تگ های ردیابی حیوانات خانگی را می فروشد، می گوید: «استراتژی ما راه اندازی وبلاگی بود که کلمات کلیدی سئو را هدف قرار می داد که اطلاعات مفیدی را ارائه می داد و پتانسیل کسب رتبه بالایی در نتایج موتورهای جستجو را داشت. “این امر باعث جذب ترافیک به سایت ما و خرید محصول ما می شود.”
رام در مورد کلمات کلیدی تحقیق کرد و پست های وبلاگ را در یک برنامه هفتگی برنامه ریزی کرد. او میگوید: «در عرض چهار ماه، ما شروع به دیدن ترافیک فروشگاه آنلاین خود از پستهای وبلاگ خود کردیم که به افزایش فروش محصولات ما منجر شد.
۶- گسترش کلمه
قرار دادن تبلیغات ممکن است پولی را که ممکن است داشته باشید یا نداشته باشید، از شما بگیرد. استفن لایت، یکی از مالکان Nolah Mattress، یک شرکت تخت در جعبه، پیشنهاد می کند وقتی یک فروشگاه آنلاین راه اندازی می کنید، از بازاریابی رسانه های اجتماعی مقرون به صرفه استفاده کنید.
او میگوید: «بازاریابی رسانههای اجتماعی یک سرمایهگذاری ضروری برای کسبوکارهایی است که میخواهند حضور آنلاین داشته باشند، به ویژه آنهایی که فروشگاههای آنلاین دارند. بازگشت سرمایه بازاریابی رسانه های اجتماعی از پرداخت به ازای هر کلیک بیشتر است زیرا جذب فالوور یک سرمایه گذاری بلند مدت است.
سرمایه گذاری اولیه می تواند در درازمدت پرداخت کند. لایت می گوید: زمانی که فالوورها صفحه کسب و کار شما را دنبال می کنند، نیازی به صرف هزینه برای ارسال محتوا ندارید. “وقتی پست می کنید، بلافاصله بدون خرج کردن یک سنت آن را می بینند.”خرده فروشی آنلاین می تواند یک تجارت هیجان انگیز برای راه اندازی باشد. با اتخاذ استراتژی مناسب قبل از راه اندازی سایت خود، می توانید زمینه را برای موفقیت در تجارت الکترونیک فراهم کنید.
مطالب مرتبط: