با هر سال ، بازاریابی دیجیتال پیچیده تر می شود. علاوه بر اصولی مانند SEO، PPC، برندسازی و UX، بازاریابان اکنون مجبورند کانالهای اجتماعی در حال ظهور و مقررات در حال تحول را به همراه محتوا، اتوماسیون و شخصیسازی بههمراه داشته باشند.در اینجا ۱۰ ترند برتر بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۲ که به آنها خلاصه شده است آورده شده است. در این مقاله به معرفی ۱۰ ترند بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۲۲ می پردازیم:
۱-اینفلوئنسر مارکتینگ از ترند به یک تاکتیک بازاریابی رایج تبدیل خواهد شد!
وقتی از متخصصان بازاریابی دیجیتال پرسیدیم که برای سال ۲۰۲۲ روی کدام گرایش ها سرمایه گذاری می کنند، ۳۴ درصد گفتند که اینفلوئنسر مارکتینگ، آن را در صدر فهرست قرار می دهد – بالاتر از سایر گرایش ها مانند طراحی وب موبایل و بازاریابی ویدئویی کوتاه.در حالی که ۵۷٪ از متخصصان بازاریابی که در حال حاضر از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند، می گویند که این بازاریابی موثر است، ۴۶٪ از آنها قصد دارند سرمایه گذاری های خود را در سال ۲۰۲۲ افزایش دهند. علاوه بر این، ۱۱٪ می گویند که این بهترین ترند تولید ROI است که آنها آزمایش کرده اند. چگونه و چرا اینفلوئنسر مارکتینگ از یک ترند جذاب به یک تاکتیک بازاریابی رایج تبدیل شده است؟ خوب، اینفلوئنسرها اغلب بر پلتفرم هایی که استفاده می کنند و زمینه یا موضوعی که در مورد آن صحبت می کنند، استاد هستند. آنها در حال حاضر مخاطبانی دارند که درگیر هستند، به محتوای آنها علاقه مند هستند و تحت تأثیر اطلاعاتی که ارائه می دهند.
وقتی بازاریاب ها با اینفلوئنسرها و رهبران فکری در صنعت خود همکاری می کنند، می توانند آگاهی از برند را گسترش دهند و طرفدارانی از مخاطبان خود اینفلوئنسر به دست آورند.آیا نمی توانید یک اینفلوئنسر مشهور با میلیون ها دنبال کننده را استخدام کنید؟ اشکالی ندارد. در واقع، بیش از ۵۶ درصد از بازاریابانی که روی اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه گذاری می کنند با میکرو اینفلوئنسرها کار می کنند.میکرو اینفلوئنسرها مروج رسانه های اجتماعی هستند که تعداد دنبال کنندگان کمتری دارند (معمولاً هزاران تا ده ها هزار دنبال کننده). اگرچه آنها فالوورهای کمتری دارند، اما پست های آنها اغلب به دلیل سطح تعامل بالاتر آنها پررنگ تر است.این اینفلوئنسرها نیز جایگاهی در صنعت خود پیدا کرده اند – به همین دلیل است که آنها شروع به ایفای نقش بزرگتری در تبدیل سرنخ ها، ارتباط با مخاطبان و افزایش آگاهی از برند کرده اند.
۲- محتوای ویدیویی کوتاه بسازید!
در نظرسنجی ما، متوجه شدیم که محتوای کوتاه دومین ترند موثری است که بازاریابان در حال حاضر از آن استفاده می کنند.بیش از ۳۱ درصد از بازاریابان جهانی در حال حاضر روی محتوای ویدیویی کوتاه سرمایه گذاری می کنند، ۴۶ درصد از آنها این استراتژی را در مورد عملکرد و تعامل موثر می دانند. و در سال ۲۰۲۲، ۸۹ درصد از بازاریابان جهانی قصد دارند به سرمایه گذاری در آن ادامه دهند یا سرمایه گذاری خود را افزایش دهند.در حالی که ویدیوهای بلند مدت می توانند اطلاعات عمیق و زیادی در مورد یک محصول، نام تجاری یا خدمات به مخاطبان ارائه دهند، بازاریابان B2C و B2B هر دو آموخته اند که رسیدن به هدف با ویدیوهای کوتاه در واقع می تواند بسیار مؤثرتر باشد.نه تنها برای ایجاد یک ویدیوی کوتاه به پهنای باند کمتری نیاز است، بلکه این نوع قالب به خوبی با دامنه توجه سریع مخاطبان آنلاین در طیف های مختلف جمعیتی مطابقت دارد. احتمالاً به همین دلیل است که پلتفرم هایی مانند TikTok، Reels و – در سال های گذشته – Snapchat رشد سریع و علاقه بازاریابی را به دست آورده اند.
۳- بهینه سازی موبایل اهمیت بیشتری خواهد داشت!
جای تعجب نیست که مخاطبین زمان بیشتری را صرف دستگاه های تلفن همراه می کنند. در واقع، بیش از نیمی از ترافیک وبسایت آنلاین سالانه از دستگاههای تلفن همراه، از جمله تبلتها میآید.و از آنجایی که نسل هزاره و مخاطبان نسل Z به رشد قدرت خرید خود ادامه میدهند، تجربههای دیجیتالی بهینهشده برای تلفن همراه حتی حیاتیتر خواهد بود تا به عنوان صاحب کسبوکاری که به این نسلهای پرسرعت و بسیار متصل بازاریابی میکند، توجه شود.
در زیر برخی از دلایل وجود دارد:
۳۳ درصد از بازاریابان جهانی در طراحی وب موبایل سرمایه گذاری می کنند.
۸۴ درصد از بازاریابان که بر روی طراحی وب موبایل تمرکز می کنند، قصد دارند در سال ۲۰۲۲ به همان میزان یا بیشتر سرمایه گذاری کنند.
۶۴ درصد از بازاریابان سئو بهینه سازی موبایل را یک سرمایه گذاری موثر می دانند.
تجربیات تلفن همراه نه تنها در وب سایت های برند مهم هستند، بلکه در دیگر استراتژی های بازاریابی کلیدی نیز مهم هستند. به عنوان مثال، ۵۶ درصد از بازاریابان که با ایمیل کار می کنند، بر ارائه تجربیات ایمیل تلفن همراه به مشترکین متمرکز هستند.
۴- پست های دائمی در رسانه های اجتماعی می توانند از محتوای زودگذر پیشی بگیرند!
در حالی که محتوای زودگذر استوری که اغلب به مدت ۲۴ ساعت قبل از ناپدید شدن منتشر می شود (مگر اینکه ذخیره یا بایگانی شود) -پست ها به این زودی ها از بین نمی رود، برندها محتوای دائمی رسانه های اجتماعی را مشاهده کرده اند – مانند پست های استاندارد، ویدئوها، و رویدادهای زنده ای که در فید یک پلتفرم نشان داده می شوند و می توانند چند روز بعد دوباره مشاهده شوند – ممکن است در کمپین های بازاریابی آنها مؤثرتر باشند.
نتایج نظرسنجی ما نشان میدهد که ۴۴ درصد از بازاریابان جهانی قصد دارند سرمایهگذاری خود را در محتوای دائمی رسانههای اجتماعی افزایش دهند، در حالی که ۸ درصد میگویند که در مقایسه با سایر استراتژیهای بازاریابی که از آنها استفاده میکنند، بیشترین بازگشت سرمایه را ایجاد میکند. در همین حال، ۲۵ درصد از پاسخ دهندگان، محتوای زودگذر را ترند «کمتاثیر» خواندهاند که روی آن سرمایهگذاری کردهاند.در نهایت، ۳۷ درصد از بازاریابان گفتند که قصد دارند سرمایه گذاری خود را در محتوای زودگذر کاهش دهند.
۵-کسب و کارهای بیشتری از SEO برای ایجاد ترافیک جستجو استفاده می کنند!
بهعنوان بازاریاب، باید اطمینان حاصل کنیم که وبسایتها و محتوای ما تا حد امکان قابل سرچ هستند – بهویژه در Google – که میتواند بازدهی ترافیکی بلندمدت و کوتاهمدت را ارائه دهد. و، در حالی که سئو چیز جدیدی نیست، استراتژیهای آن در استراتژیهای بازاریابی مدرن امروزی بیشتر جا افتاده است.در حالی که سئو پنجمین ترند بازاریابی بود، افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند از آن استفاده کردند، با ۲۸٪ از بازاریابان که در حال حاضر از آن استفاده می کنند. از این بازاریابان، ۴۹ درصد از بازاریابان آن را مؤثر میدانند در حالی که ۸۴ درصد همچنان به سرمایهگذاری همان مقدار یا بیشتر در تاکتیک در سال ۲۰۲۲ ادامه میدهند.
با افزایش علاقه و نیاز به استراتژی های سئو، همه فرصت های بهینه سازی جستجو نیز افزایش می یابد. همانطور که الگوریتم های گوگل تکامل یافته اند، سئو چیزی فراتر از ایجاد پست های اساسی است که به سوالات جستجوی ساده پاسخ می دهند. اکنون، برندها روی کارشناسان سئو سرمایه گذاری می کنند که می توانند در همه چیز از گزارش های جستجو گرفته تا بهینه سازی چند رسانه ای به آنها کمک کنند.
۶- رویدادهای مجازی ادامه خواهند داشت، اما برخی از برندها کمتر سرمایه گذاری خواهند کرد!
در سال ۲۰۲۲، ما انتظار داریم که استراتژی های بازاریابی ترکیبی بیشتری را ببینیم که همچنان به مخاطبان اجازه می دهد رویدادها و کنفرانس های مجازی و همچنین فرصت های فیزیکی را در آغوش بگیرند. هنگام نظرسنجی از متخصصان بازاریابی جهانی، داده هایی که ما دریافت کردیم با این پیش بینی مطابقت داشت.در سال ۲۰۲۱، ۵۱ درصد از بازاریابان در رویدادهای مجازی سرمایه گذاری می کردند. با این حال، ۱۷ درصد از این بازاریابان قصد دارند در سال ۲۰۲۲ سرمایه گذاری خود را کاهش دهند.با وجود از دست دادن برخی از کاهش بودجه رویدادهای مجازی، بازاریابان به این زودی فضای رویداد مجازی را ترک نخواهند کرد. در واقع، ۸۰ درصد از بازاریابان قصد دارند بودجه مشابه یا بیشتر را در رویدادهای مجازی در سال ۲۰۲۲ سرمایهگذاری کنند.
۷- مخاطبان بیشتر محتوای صوتی را خواهند شنید!
در تابستان ۲۰۲۱، بازاریابان توسط Clubhouse گیج شدند – یک برنامه چت روم صوتی فقط دعوتشده که به سرعت میلیونها کاربر را بدون انتشار محتوای بصری جذب کرد. و از آنجایی که کلاب هاوس عرصه ما را با طوفانی فراگرفت، پلتفرم هایی مانند توییتر، لینکدین و فیس بوک تعجب آور نبودند تا شروع به سرمایه گذاری، آزمایش و/یا راه اندازی ویژگی های مشابه کنند.در همین حال، در طول سال، تعدادی از برندهای بزرگ – مانند HubSpot – محتوا و شبکه های پادکست خود را گسترش دادند تا شنوندگان بیشتری را ملاقات کنند.اکنون، از آنجایی که محتوای صوتی در دنیای آنلاین بسیار رایج شده است، بازاریابان ممکن است از خود بپرسند که آیا این قالب می تواند برای برند آنها مفید باشد یا خیر.بر اساس تحقیقات ما، ۵۳ درصد از متخصصانی که شرکتهایشان از بازاریابی محتوا استفاده میکنند، «پادکستها یا انواع دیگر محتوای صوتی» را در زمینه تعامل و آگاهی از برند مؤثر میدانند. با این حال، تنها ۱٪ از بازاریابان که از محتوای صوتی استفاده می کنند، می گویند که بازده بازگشت سرمایه دارد. با این حال، ۸۰ درصد قصد دارند در سال ۲۰۲۲ به همان میزان یا بیشتر بودجه را روی محتوای صوتی و پادکست سرمایه گذاری کنند.
۸- بازاریابی درونگرا بهترین روش برای برندهای در حال رشد باقی خواهد ماند!
در حالی که بازاریابی درونگرا سالهاست وجود داشته است، ۲۷ درصد از بازاریابان می گویند که برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ از آن استفاده خواهند کرد. در حالی که ۱۱ درصد از بازاریابان می گویند این بزرگترین سرمایه گذاری آنها در سال آینده خواهد بود.در زمان تحول دیجیتال، پذیرش بازاریابی درونگرا یک حرکت فوق العاده هوشمندانه است.در طول دو سال گذشته، جهان با تغییرات بیسابقهای مواجه شده است و تاکتیکهای بازاریابی برونگرا حتی در دستیابی به مشتریان بالقوه و سرنخها کمتر مؤثر بودهاند.تغییر شیوههای تجاری حضوری به کار ترکیبی از خانه (WFH) باعث شده است که بازاریابی درونگرا در خط مقدم تاکتیکهای مؤثر قرار گیرد. به عنوان مثال، افزایش قابل توجهی در رویدادهای مجازی به دلیل COVID-19 وجود دارد که بازاریابان را مجبور به خلاقیت برای جلب توجه مشتریان کرده است.
مطالب مرتبط: