وقتی صحبت از تبلیغات به میان می آید، تبلیغات گوگل بسیار مورد توجه قرار می گیرد. استفاده از این پلتفرم نسبتاً آسان است و اگر به درستی انجام شود، مخاطبان قابل توجهی را جذب می کند. اما چیزی که Google Ads را واقعاً استثنایی میکند، نمای کلی گزارش تبلیغات شما است. عشق Google به داده ها تقریباً با هر پارامتری که فکرش را می کنید بسیار واضح است – از هزینه های سالانه و بازدیدهای تبلیغاتی گرفته تا CPC و آمار جمعیتی. همه اینها به ردیابی اثربخشی کمپین های تبلیغاتی شما کمک می کند.در این مقاله به اهمیت رپورتاژ تبلیغات گوگل و همچنین انواع معیارها و مواردی که روی میز آورده اند خواهیم پرداخت.
گزارش تبلیغات گوگل چیست؟
به طور خلاصه، Google Ad Reports معیارهای عملکردی هستند که موفقیت کمپین های تبلیغاتی شما را اندازه گیری می کنند. گزارشها میتوانند همه چیز را به شما بگویند، از تعداد افرادی که روی تبلیغ شما کلیک کردهاند تا نوع افرادی که روی آن کلیک کردهاند.
سپس این معیارها به شما بینشی در مورد اینکه چه چیزی خوب پیش می رود و چه چیزی با کمپین تبلیغاتی شما خوب پیش نمی رود، می دهد. معیارها همچنین می توانند هر مشکلی را در مورد کمپین های تبلیغاتی شما برجسته کنند. مثلاً به نوع مناسبی از افراد دسترسی ندارید، نمیتوانید افرادی را که به آنها میرسید تبدیل کنید، یا اینکه به تعداد کافی از افراد دسترسی ندارید.
ویرایشگر گزارش تبلیغات گوگل
اگر میخواهید چیزی کمی متخصصتر را امتحان کنید، میتوانید از ویرایشگر گزارش تبلیغات Google استفاده کنید. ویرایشگر گزارش به شما این امکان را می دهد که جداول و نمودارهایی را در Google Ads ایجاد کنید و نیازی به دانلود داده ها برای تجزیه و تحلیل آنها را از بین ببرید. با استفاده از یک رابط کشیدن و رها کردن ساده، ویرایشگر به شما امکان می دهد داده ها را برای تجزیه و تحلیل تقسیم بندی کنید و همچنین داده ها را فیلتر و مرتب کنید. همه اینها به تجزیه و تحلیل ساده تر و سازماندهی شده کمپین های تبلیغاتی شما کمک می کند.
برای استفاده از ویرایشگر گزارش، ابتدا باید به حساب Google Ads خود وارد شوید. پس از آن، قبل از انتخاب گزارش، روی نماد گزارش در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. سپس میتوانید روی دکمه پلاس در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و هر نمودار یا جدول مورد نظر خود را انتخاب کنید.
نقش گزارش ها
گزارش ها نقش اساسی در درک موفقیت ها و شکست های کمپین های تبلیغاتی شما دارند. آنها بازخورد دقیقی را در قالب داده به شما می دهند که به شما امکان می دهد اثربخشی یک کمپین را اندازه گیری کنید و براساس داده های موجود تنظیمات را انجام دهید. از آنجایی که گوگل بسیار دقیق است، طیف گسترده ای از داده ها در دسترس است.
یکی دیگر از راه های موثر برای استفاده از داده های گزارش ها، استفاده از تقسیم بندی دوگانه است. این به معنای انتخاب معیارهایی مانند زمان روز، زبان و نوع دستگاه مورد استفاده و استفاده از آنها با هم است. به عنوان مثال، کاربران تلفن همراه بین ساعت ۱ تا ۳ بعد از ظهر روی تبلیغ کلیک می کنند. با تقسیمبندی مضاعف، دادههایی که از گزارش به دست میآورید بسیار دقیق است و اغلب میتواند بیشتر از نظر بینش عملی ارائه دهد.
۱-انواع گزارش
انواع مختلفی از نوع گزارش وجود دارد که می توان از آنها در Google Ads استفاده کرد. ما بر روی انواع اصلی دسته بندی گزارش ها تمرکز می کنیم که عبارتند از برنامه های افزودنی، تجزیه و تحلیل و خرید. در اینجا برخی از ویژگی های اصلی این دسته بندی ها آورده شده است:
۲-برنامه های افزودنی
گزارشهای برنامه افزودنی، دادههایی را برای هر برنامه افزودنی مبتنی بر تماس یا فید که ممکن است در کمپینهای تبلیغاتی خود داشته باشید، ارائه میکند.
۳-تجزیه و تحلیل
گزارش های تجزیه و تحلیل به شما درک بهتری از عملکرد کلی تبلیغات خود می دهد. این می تواند به یک آگهی منفرد، گروهی از تبلیغات، کل کمپین یا کلمات کلیدی مرتبط باشد. تجزیه و تحلیل معیارهایی مانند نرخ پرش، میانگین زمان حضور در سایت، بازدیدکنندگان جدید و موارد دیگر را ردیابی می کند. با این حال، اگر نیازی به دو برابر کردن بخش ندارید، می توانید به راحتی این معیارها را در ستون های پلت فرم بررسی کنید.
۴-خريد كردن
گزارشهای خرید آمار مربوط به تبلیغات Google Shopping شما را ارائه میکنند. این شامل گزارش پارتیشن محصول و گزارش عملکرد خرید است.اگرچه بیشتر معیارهای موجود در گزارشهای تبلیغات گوگل به شخصی مرتبط است، معیارهای خاصی ارزشمندتر هستند. این به این دلیل است که صرف نظر از کمپین تبلیغاتی شما، همه تا حدی به آنها نیاز خواهند داشت. در اینجا ۵ مورد از مهمترین معیارها و تصاویر بصری در گزارش ها آورده شده است:
۱-۱-معیارهای تجزیه و تحلیل و تصاویر بصری
معیارهای تجزیه و تحلیل و تصاویر بصری راههای عالی برای درک بهتر کسانی هستند که تبلیغات شما را می بینند و روی آنها کلیک می کنند. تجزیه و تحلیل می تواند به شما اطلاعاتی در مورد مدت زمانی که یک فرد در وب سایت شما می ماند و همچنین نرخ پرش و تعداد صفحاتی که بازدید می کند به شما بدهد. این می تواند به شما کمک کند تا متوجه شوید که آیا بازدیدکننده ممکن است در خرید بعدی مسئولیت داشته باشد یا خیر و همچنین می تواند به هدف گذاری مجدد کمک کند.
۲-۱-حجم کمپین در طول زمان
این فوق العاده است، باید از بصری استفاده کنید. حجم کمپین در طول زمان به شما امکان می دهد تمام کمپین های خود را در طول زمان با یکدیگر مقایسه کنید. این به شما امکان می دهد ضعیف ترین کمپین های خود را حذف کنید و روی بهبود خود کمپین یا کلمات کلیدی کار کنید.
۳-۱-اشتراک گذاری بر اساس دستگاه در طول زمان
این یک تصویر بصری بسیار مفید است، زیرا به شما امکان می دهد موفقیت کمپین های خود را در هر دستگاه مقایسه کنید. اگر کمپین شما بر روی یک پلتفرم بیشتر از سایر پلتفرم ها مشکل دارد، احتمالاً برای پلتفرم به بهینه سازی نیاز دارد. به یاد داشته باشید، توضیحات در دستگاه های تلفن همراه و تبلت کوتاه تر است. این می تواند تفاوت بین موفقیت و شکست باشد.
۴-۱-هزینه منطقه ای و تصاویری عملکرد
این تصاویر به شما کمک می کند تا درک بهتری از نحوه عملکرد کمپین های خود در مناطق مختلف جغرافیایی به دست آورید. تصاویر زمانی که با برداشتها، کلیکها و معیارهای تحلیلی مختلف مانند نرخ پرش استفاده میشوند، عالی هستند.
۵-۱-نحوه خواندن گزارش تبلیغات گوگل
خواندن گزارش تبلیغات گوگل در ابتدا می تواند بسیار سخت باشد. حجم قابل توجهی از داده ها وجود دارد که باید از طریق آنها مرور کنید، و ممکن است همه آنها به شما مربوط نباشند. در اینجا یک برنامه اقدام کوتاه برای شما آمده است تا معیار مورد نظر خود را پیدا کنید:
اولین اقدام شما همیشه باید این باشد که آنچه را که می خواهید بدانید تعریف کنید. Google حجم قابل توجهی از داده ها را جمع آوری می کند، بنابراین در بیشتر موارد، این زمینه وجود دارد.
در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید داده ها را از سطح کمپین، برای یک گروه تبلیغاتی یا یک کلمه کلیدی پیدا کنید. کمپین ها قبل از هر اقدامی فهرست می شوند. برای دسترسی به گروه های تبلیغاتی، کافی است روی یک کمپین کلیک کنید. برای یافتن کلمه کلیدی، روی گروه تبلیغات کلیک کنید.
اگر میخواهید برای یک کلمه کلیدی/گروه تبلیغاتی/کمپین، دادههای زمان خاصی از روز را ببینید، منوی قسمتهای روز را در سمت چپ انتخاب کنید. در اینجا می توانید از نمودارها نیز برای تجسم بهتر داده ها استفاده کنید. نمودارها را می توان در بالای صفحه فعال کرد.
۱۰-گزارش تبلیغات گوگل – بهترین روش ها
هنگام استفاده از گزارشهای Google Ads، استفاده از معیارها به روش صحیح ضروری است. در اینجا برخی از بهترین روش ها برای راهنمایی شما در هنگام استفاده از گزارش ها آورده شده است:
۱۱-هدف مشخصی داشته باشید
هنگام استفاده از گزارش ها، همیشه باید یک هدف روشن در ذهن داشته باشید. این می تواند برای اندازه گیری نتایج، آزمایش با روش هایی برای بهبود یک تبلیغ، یا یافتن راه دقیق تر و موثرتر برای رسیدن به یک نمایه جمعیتی/جغرافیایی هدف خاص باشد.هنگامی که یک هدف دارید، می توانید درک بهتری از آنچه که معیارها به شما نشان می دهند و همچنین آنچه را که برای بهبود موفقیت تبلیغاتی خود تغییر دهید، به دست آورید.
۱۲-برای تحلیل خود از زمینه استفاده کنید!
زمینه مهم است زیرا به شما دید وسیع تری از عملکرد تبلیغات شما می دهد. برای مثال، اگر تبلیغی برای عینک آفتابی در طول سال اجرا می کنید، عموماً در تابستان بهتر از زمستان عمل می کند. زمینه به شما کمک می کند تا از هدر دادن هزینه های تبلیغاتی خود برای محصولات نامناسب، کلمات کلیدی و موارد دیگر جلوگیری کنید. همچنین تشخیص کلمات کلیدی و تبلیغات ضعیف را آسان تر می کند.همچنین باید از قضاوت های فلش در مورد کمپین ها خودداری کنید. اگر یک کمپین جدید باشد، ممکن است مدتی طول بکشد تا شروع به دریافت داده های کافی برای قضاوت در مورد موفقیت های آن شود.
۱۳-تحلیل خود را در جایی که اهمیت دارد متمرکز کنید!
از فیلترها برای برجسته کردن مهمترین معیارهای کمپین خود استفاده کنید. این کار باعث می شود که به راحتی متوجه مسائل و موفقیت ها شوید. بخشبندی بیشتر دادههای شما همچنین میتواند تشخیص هر گونه مشکل در هر سطح از کمپین را آسانتر کند.استفاده از نمودارها و نمودارها نیز به شما کمک می کند تا دید کلی بهتری از معیارهای خود داشته باشید. تجسم دادهها، تشخیص روندها را آسانتر میکند، بهویژه زمانی که مقدار قابلتوجهی از اطلاعات برای در نظر گرفتن وجود داشته باشد.
۱۴-گزارش های خود را شخصی سازی کنید!
با شخصیسازی گزارشهای خود، مطمئن میشوید که تمرکز دقیقاً روی آنچه نیاز دارید است. شما می توانید مهمترین معیارهای خود را ذخیره کنید، بنابراین آنها را برای تجزیه و تحلیل مکرر به راحتی در دسترس قرار دهید. علاوه بر این، حتی میتوانید ستونهای سفارشی اضافه کنید تا اساساً روی معیارهایی تمرکز کنید که میدانید عملکرد تبلیغات شما را بیشتر میکند.
مطالب مرتبط: